عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بنزین و گازوئیل در پالایشگاه‌های کشور مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند، گفت: نکته کلیدی اهمیت تولید بنزین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نهفته است.

بنزین و گازوئیل در پالایشگاه‌ها مطابق با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت وضعیت تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو4 (استاندارد آلایندگی اروپا) را در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس مناسب دانست و گفت: اکثر فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه‌اندازی و کشور تقریبا به لحاظ تولید بنزین خودکفا شده، درواقع میزان تولید و مصرف بنزین در داخل یکسان است.

پیش‌بینی کمبود بنزین در کشور به دلیل عدم تولید بیشتر

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلام ادامه داد: اگرچه طبق پیش‌بینی‌ها سال‌های آینده مصرف بنزین در کشور افزایش پیدا می‌کند اما تولید آن به دلیل در دست ساخت نداشتن پالایشگاهی جدید ثابت خواهند ماند در نتیجه با کمبود بنزین در کشور مواجهه خواهیم شد لذا اگر سریعا به ساخت پالایشگاه اقدام نشود واردات بنزین از سر گرفته خواهد شد.

بنزین و گازوئیل در پالایشگاه‌های کشور مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه بنزین و گازوئیل در پالایشگاه‌های کشور مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند ، افزود: کشور برای سال آینده با کمبود بنزین و گازوئیل رو به رو نخواهد بود هرچند ممکن است برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه و قاچاق بنزین سهمیه‌بندی از سر گرفته شود اما این کمبود در سال‌های آتی با توجه به افزایش خودروها قابل پیش‌بینی است و تنها راه جلوگیری از آن احداث پالایشگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولیدشان است.

تولید بنزین برای کشور ارزش‌افزوده بیشتر به دنبال دارد

خادمی با اعتقاد به اینکه تولید بنزین برای کشور ارزش‌افزوده بیشتر به دنبال دارد و قابل تحریم نیست، گفت: می‌توان بنزین تولیدی را به کشورهای هم مرز همچون ترکیه، افغانستان و پاکستان فروخت و جلوی ضررهای خام‌فروشی را گرفت و محصولی با ارزش‌افزوده بالا به فروش رساند.

اگر در سال‌های گذشته به جای خام‌فروشی بنزین و دیگر محصولات پتروشیمی به کفایت تولید می‌شدند دیگر امروز تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشور اثر مستقیم نمی‌گذاشت، درواقع نکته کلیدی اهمیت تولید بنزین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نهفته است

نکته کلیدی اهمیت تولید بنزین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نهفته است

این نماینده مجلس معتقد است اگر در سال‌های گذشته به جای خام‌فروشی بنزین و دیگر محصولات پتروشیمی به کفایت تولید می‌شدند دیگر امروز تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشور اثر مستقیم نمی‌گذاشت، درواقع نکته کلیدی اهمیت تولید بنزین در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نهفته است.

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس؛ یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های جهان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که به معنای بهره‌برداری کامل از این پالایشگاه است، اضافه کرد: درواقع یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های جهان در شهرستان بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و نخستین پالایشگاه طراحی‌ شده براساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده است./

پایان پیام