مثلث آنلاین: وزیر صنعت، از آغاز ثبت‌نام دریافت تسهیلات تولید و اشتغال خبر داد و گفت: با تفاهم انجام شده میان وزارت صنعت و سازمان برنامه، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات، به تولید و اشتغال اختصاص یافت.

آغاز ثبت‌نام دریافت تسهیلات تولید و اشتغال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی گفت: 10 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و 10 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، برای بخش تولید در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

وی عنوان کرد: در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در صورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار به 14 درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به 12 درصد کاهش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمان بندی بازپرداخت تسهیلات افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی و توسعه واحدهای موجود( بازسازی و نوسازی) در یک دوره 5 ساله با 12 قسط در سال است که 6 ماه تنفس و 6 ماه دوره مشارکت دارد.

رحمانی ادامه داد: زمان بندی بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، یک دوره یک ساله با 12 قسط است.

وی بیان کرد: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین ‌یاب به آدرس www.behinyab.ir مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.