مثلث آنلاین: با افزایش تنش‌های بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش تقویت شد.

 دلار در جهان بالا کشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هر چند که انتظار نمی‌رود در جلسه امروز بانک مرکزی آمریکا تصمیم مهمی در خصوص نرخ بهره اتخاذ شود اما افزایش تنش‌های بین چین و آمریکا بر سر ماسل تجاری باعث شد دلار در معاملات امروز روند صعودی خود را از سر بگیرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۶.۴۵۴ واحد رسید. این شاخص هنوز ۱.۳ واحد کمتر از رکورد ثبت شده اش در هفتم ماه مارس قرار دارد. ارزش دلار استرالیا با ۰.۲۵ درصد کاهش همراه شد تا هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۰۷ دلار آمریکا مبادله شود. کریس وستون، مدیر بخش ارزی مؤسسه پپر استون گفت: چیزی که اکنون به بازارها قیمت می‌دهد این است که شاهد اتفاقات منفی در مذاکرات تجاری هستیم.

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارزی در مؤسسه دایوا سکیوریتیز نیز معتقد است فعالان بازار انتظار حل و فصل سریع اختلافات بین چین و آمریکا را ندارند و در این مدت بازارها نسبت به اخبار منتشر شده از روند مذاکرات واکنش نشان خواهند داد.

یورو و ین نیز از صعود دلار در امان نبودند به گونه‌ای که هر یورو به ۱.۱۳۴۷ دلار کاهش یافت. هر دلار هم چنین با رسیدن به ۱۱۱.۶۰ ین، جایگاه خود را در کانال 111 ین مستحکم‌تر کرد. در بین دیگر ارزهای مهم نیز هر پوند به ۱.۳۲۵۹ دلار رسید.

17231