سورپرایز تابستانه؛ فروش اقساطی بهمن موتور به همه | خرید بدون قرعه کشی سوگلی بهمن موتور؛ تحویل ۱۲ شهریورماه

کد خبر: 1226697

براساس اطلاعات عرضه، ۲۹ خرداد ماه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ از سوی بهمن موتور عرضه می‌شود.

سورپرایز تابستانه؛ فروش اقساطی بهمن موتور به همه | خرید بدون قرعه کشی سوگلی بهمن موتور؛ تحویل ۱۲ شهریورماه

براساس اطلاعات عرضه، ۲۹ خرداد ماه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ از سوی بهمن موتور در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰ درصد قیمت پایه اعلام شده است.

بهمن موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریورماه خواهد بود.

دیگنیتی پرستیژ

مزایا و معایب خودروی دیگنیتی پرستیژ

+ موتور قدرتمند

+ گیربکس ارتقایافته

+ طراحی ظاهری جذاب

+ کابین جادار

+ آپشن‌های قابل قبول

– حساس به کیفیت بنزین

– تک دیفرانسیل

بررسی دیگنیتی پرستیژ

"دانگ‌فنگ Fengon ix5" که بهمن آن را "دیگنیتی" نامیده، اولین کراس‌اوور کوپه‌ مونتاژی کشور به حساب می‌آید که در همین مدت کوتاه از عرضه توانسته به لطف ظاهر جذاب و آپشن‌های رنگارنگ (و صد البته نبود رقبای قدر) توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. با این حال نسخه اولیه یا همان پرایم علیرغم ظاهر اسپرت و جوان‌پسندانه‌، از نظر فنی یک کراس‌اوور معمولی نشان داد و با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه‌دنده اقتصادی CVT نتوانست لذت رانندگی خاصی به مشتریانش ارائه کند. اما در نسخه پرستیژ اوضاع کاملاً تغییر کرده؛ در این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI جایگزین انجین 1.5 لیتری قبلی شده و گیربکس 6 سرعته AT ساخت پاورتک نیز بجای مدل حوصله‌سربر ضریب‌پیوسته قدرت را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

دیگنیتی پرستیژ

نتیجه تمامی اینها به بهبود محسوس شتاب و کشش ماشین منتهی شده است به شکلی که کمتر رقیبی در این حوالی قیمتی می‌تواند سر به سر پرستیژ بگذارد. البته تغییرات به همین موارد محدود نمی‌شوند؛ مثلاً سپر جدید در قسمت جلو، دیفیوزر متفاوت و سراگزوزهای دوگانه در بخش عقب و رینگ‌های اسپرت 20 اینچی، ظاهر پرستیژ را نیز تاحدودی ارتقاء داده‌اند. همچنین آپشن‌هایی نظیر سیستم صوتی پایونیر با آمپلی‌فایر مجزا، پشت‌آمپر تمام دیجیتال و نورپردازی داخلی، فضای کابین نسبتاً لوکس‌تری در اختیارمان قرار خواهند داد. البته در کنار تمامی این نکات مثبت باید در نظر داشته باشید که پیشرانه‌های توربو GDI حساسیت بالاتری به کیفیت بنزین و شرایط نگهداری دارند. ضمناً استفاده از رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای فاق‌کوتاه هرچند روی ظاهر و هندلینگ خودرو تاثیر مثبت داشته اما سواری را اندکی خشک نموده است.

در سایر موارد اوضاع مشابه با نسخه پرایم می‌باشد. یعنی همان اتاق جادار و صندوق‌عقب مناسب، ارگونومی نسبتاً خوب و کیفیت ساخت قابل‌قبول که در گذشته هم شاهدش بودیم. فقط ای کاش سیستم دودیفرانسیل هم برای این محصول در نظر گرفته می‌شد تا بتوانیم از این همه گشتاور در بیراهه‌نوردی نیز استفاده نمائیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

داخل دیگنیتی پرستیژ

با گشودن درب ماشین با فضایی مشابه با نسخه پرایم روبرو خواهید شد. البته تغییر نشانگرهای پشت‌‌آمپر به نوع تمام دیجیتال و نورپردازی جذاب داخلی اندکی به حال و هوای لاکچری کابین افزوده‌اند اما در سایر موارد همه چیز مشابه قبل دیزاین شده و شاهد همان شکل و شمایل و کیفیت قبلی هستیم.

دیگنیتی پرستیژ

فضای کلی برای استفاده یک خانواده 5 نفره کافی به نظر می‌رسد و صندوق عقب جادار ماشین در مسافرت‌ها حسابی کارآمد ظاهر می‌شود. از لحاظ ارگونومی هم اوضاع در اکثر قسمت‌ها رو به راه است و مشکلاتی مثل محدودیت دید عقب، با آپشن‌های کمکی (دوربین 360 درجه) پوشش داده شده است‌. شاید یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کابین مربوط به طراحی پنل لمسی تنظیمات تهویه باشد؛ هرچند این زیباسازی به قیمت کاهش تسلط راننده تمام شده زیرا برای استفاده از آن گاه مجبور میشویم چشم از جاده برداریم.

طراحی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه نموده که در نهایت به بهبود جلوه ماشین منتهی شده است. مثلاً رینگ‌های 20 اینچی نسبت به مدل 18 اینچی قبلی ابهت بیشتری به خودرو بخشیده‌اند و دیفیوزر جدید عقب با اگزوزهای چهارتایی، ذات اسپرت خودرو را به رخ میکشند. سپر جلو هم خوش‌فرم‌تر شده و با ورودی هوای بزرگ‌تر و حالت آیرودینامیک خود جذاب‌تر به چشم می‌آید.

دیگنیتی پرستیژ

البته دیگنیتی حتی در نسخه ساده پرایم هم بدلیل فرم کوپه بدنه‌اش ظاهر جذاب و جوان‌پسندانه‌ای داشت و با جلوپنجره بزرگ و چشمان عبوس و خطوط سیال بدنه‌، نظرها را به سمت خود باز می‌گرداند؛ اما اینک تغییرات ظاهری پرستیژ اوضاع را حتی از قبل هم بهتر کرده تا شاهد هماهنگی مناسبی میان ظاهر و باطن خودرو باشیم.

دیگنیتی پرستیژ

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها