حس نوستالژیک در کنار طبیعتی افسانه ای در رامسر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شهر رامسر با جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و چشم‌اندازهای افسانه‌ای خود، حس زندگی در بهشت را برای شما به ارمغان می‌آورد. طبیعت مسحور کننده و دیدنی‌های بسیار زیاد این شهر شمالی باعث شده است تا رامسر به یکی از پربازدیدترین شهرهای استان مازندران تبدیل شود. جنگل‌های بکر و مثال‌زدنی رامسر در کنار کوه‌های سر به فلک کشیده و دریای پرخروش خزر یک مکان رویایی را برای گردشگران به ارمغان آورده‌اند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به طبیعت‌گردی علاقه دارید می‌توانید با  رزرو اقامتگاه بومگردی از سایت شب یک سفر خاطره‌انگیز را در شهرهای شمالی ایران تجربه کنید.

روستای افجه طبیعت بی نظیر در اطراف تهران

سوئیت تهران

یکی از سرسبزترین و زیباترین روستاهای اطراف تهران، روستای افجه است که با طبیعت بی‌نظیر خود هوش را از سر شما خواهد برد. این روستای ییلاقی و کوهستانی با طبیعت بکر و دشت‌های زیبا و معروف خود مقصد سفر بسیاری از طبیعت‌دوستان و کوهنوردان است. یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی روستای افجه، دشت هویج آن است. زیبایی این دشت دیدنی در فصل بهار و پاییز دو چندان است.

بنابراین اگر برای آخر هفته‌های خود به دنبال یک سفر یک روزه هستید، گشت و گذار در روستای دیدنی افجه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که روستای افجه در یک منطقه ییلاقی قرار گرفته است، در نتیجه یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که علاقه بسیاری به کوهنوردی دارند. قله‌های مهرچال، آتشکد، ساکا و یخچال از جمله کوه‌هایی هستند که اغلب کوهنوردان، اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذرانند.

اگر شما هم علاقه به ورزش کوهنوردی و لذت بردن از طبیعت دارید می‌توانید با اجاره سوئیت تهران از روستای افجه و طبیعت بی‌نظیر آن دیدن کنید. آرامش بی حد و حصر این روستا در کنار آب و هوای بی‌نظیر آن یک سفر یک روزه خاطره‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید با گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های این روستا حس و حال متفاوتی را تجربه کنید.

آبشارهای روستای افجه از دیگر جاذبه‌های دیدنی این روستا به شمار می‌آیند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا وجود جاذبه‌های تاریخی آن است. در صورت سفر به این روستای ییلاقی بازدید از حمام تاریخی شاه عباس صفوی و قلعه ساکا را از دست ندهید.

این روستای شگفت‌انگیز در نزدیکی تهران به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های بسیار به یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته تبدیل شده است.

طبیعت افسانه ای و جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

اولین جایی که برای سفر به ذهن هرکسی خطور می‌کند، شمال ایران است. این نقطه از ایران به دلیل دارا بودن شگفتی‌های طبیعی بسیار زیاد مقصد سفر بسیاری از گردشگران است. یکی از بی‌نظیرترین شهرهای شمالی ایران، شهر افسانه‌ای رامسر است که به عروس شهرهای شمال ایران شناخته شده است. آب و هوای مطبوع در کنار کوه، جنگل و دریا، رامسر را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمالی ایران تبدیل کرده است.

شهر دیدنی رامسر، روستاهای ییلاقی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. اگر تجربه سفر به یکی از این روستاهای ییلاقی اطراف رامسر را داشته باشید، هیچ روستای ییلاقی دیگری را به زیبایی این روستاها پیدا نخواهید کرد. این روستاهای ییلاقی به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار عالی، آبشارها و چشمه‌های فصلی، آب و هوای مطبوع، جنگل‌های قدیمی بلوط و فندق و... به یک بهشتی دلفریب و جذاب تبدیل شده‌‌اند.

از جمله جاهای دیدنی رامسر می‌توان به جواهرده، قلعه مارکوه، بوستان جنگلی صفارود، آب‌های گرم معدنی سادات محله، گرسماسر، تله‌کابین، عمارت کاخ مرمر، باغ ایرانی رامسر، جنگل دالخانی، غاز یاغی لوکا، آبشار ایج، آبشار سیاسرت، سد میجران، بلوار معلم، هتل قدیم رامسر، آبشار آزارک، روستای جنت رودبار، پارک آبی رامسر، زیپ لاین رامسر، غار گرگر لوکا، مسجد آدینه، موزه عاج رامسر و... اشاره کرد.

همچنین شما می‌توانید با گشت و گذار در بازار هفتگی رامسر انواع سوغاتی‌ها و صنایع دستی روستایی‌های این شهر را خریداری کنید. در این بازار می‌توانید هر نوع ترشیجات، مرباجات و سایر غذاهای محلی خوشمزه و خوش عطر و طعم را پیدا کنید. قدم زدن در این بازار قدیمی قطعا شما را وسوسه خواهد کرد و دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد.

رامسر علاوه بر مکان‌های دیدنی، دارای تنوع زیادی از خوراکی‌های خوشمزه است؛ بنابراین در صورت سفر به رامسر خوردن غذاهای محلی خوش عطر و طعم آن را از دست ندهید. مزه‌ی بی‌نظیر این غذاهای محلی تا مدت‌ها زیر زبان شما باقی خواهد ماند. از جمله این غذاهای محلی می‌توان به خورشت آلو، ترش سماق، باقلا وابیج، کدو بره مازندران، آغوز مسما، اسپناساک، کئی پلو، آش کدو، آغوز مسما، بیج بیج، بشته واش، خورشت سیر انار، مالابیج، دوپتی، ترش ترشو، ناز خاتون و... اشاره کرد.

از آنجایی که رامسر جزو شهرهای پرطرفدار شمالی است، در نتیجه اقامتگاه‌های بسیاری از جمله ویلاهای لوکس، هتل‌های درجه یک و... بسیار زیادی دارد. اما شما می‌توانید با اجاره ویلا به صورت روزانه در رامسر، یک سفر کم هزینه را تجربه کنید.