نکات مهم در مورد خرید روفرشی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

کدام روفرشی را بخریم؟ روفرشی مناسب محافظت از فرش ما است؟ کدام روفرشی دارای دوام بیشتری است؟ چه روفرشی بخریم که کم تر لک بگیرد؟ کدام روفرشی راحت تر شسته می شود؟ اگر با سوالات فوق مواجه شده اید و قصد دارید که برای تغییر دکوراسیون یا محافظت از فرش های گران قیمت و نفیس منزل و محل کار خود اقدام به خرید روفرشی نمایید، با ما همراه باشید تا مجموعه نکات آن را به شما آموزش دهیم.

مهم ترین نکات خرید روفرشی

با توجه به تنوع بالای روفرشی های موجود در بازار، احاطه کامل بع مجموعه نکات مهم برای خرید روفرشی ضروری است. در واقع اگر شما بدانید که کدام روفرشی از نظر نوع بهتر بوده و با توجه به چه نکاتی می توانید روفرشی مناسب با کارکرد و سلیقه خود را انتخاب کنید، نیمی از مسیر انتخاب و خرید روفرشی را به خوبی طی نموده اید.

انتخاب صحیح نوع روفرشی

روفرشی های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی داشته و برای کاربردهای خاصی تولید شده اند. با توجه به این موضوع در صورتی که بدانید چه نوع روفرشی از نظر نوع مناسب است می توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

۱.روفرشی ابریشم

روفرشی های ابریشم معمولاً در طرح های کلاسیک از جمله: ترنج، افشان، لچک و خشتی تولید شده و در بازار وجود دارند. این نوع از روفرشی ها نازک بوده و معمولاً به عنوان پوشش فرش در منازل و یا زیرانداز در گردش و سفر مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این نوع از روفرشی ها معمولاً بسیار زیبا بوده و لطیف هستند.

روفرشی ابریشم برای آن دسته از افرادی که به پرز حساسیت دارند توصیه می‌ شود؛ زیرا که پرز نداشته و حساسیت ایجاد نمی کنند. این روفرشی قیمت مناسبی داشته و در صورتی که اقدام به خرید روفرشی ابریشم از «یزد نساج» نماید متوجه کیفیت بالا و دوام فوق العاده عالی آن خواهید شد. این روفرشی تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد و در سالیان اخیر دارای طرفداران بسیار زیادی شده است.

۲.روفرشی شانل

روفرشی های شال دارای ظاهر زیبایی بوده و نرمی و لطافت بسیار زیادی دارند. به همین علت این روفرشی ها بسیار جذاب به نظر می رسند. البته لازم به ذکر است که وزن روفرشی های شانل بیشتر بوده و هنگام تا شدن جای بیشتری را می گیرند. به طورمعمول روفرشی های شانل تنوع طرح و رنگ بیشتری دارند. قیمت روفرشی شانل نسبت به سایر انواع روفرشی اندکی بالاتر است.

۳.روفرشی کشدار

روفرشی های مدرن کشدار در آن دسته از روفرشی های قرار می گیرند که از نوع ابریشم یا شانل هستند. این روفرشی ها در گذشته ساخت کشور ترکیه بودند؛ اما امروزه در ایران این محصول با کیفیتی مشابه و حتی بالاتر تولید شده و صادر می شوند.

دور دوزی نمودن اطراف روفرشی موجب می ‌شود که روفرشی به ‌طور منظم بر روی فرش قرار گرفته و از روی آن سر نخورد. فراموش نکنید که خرید روفرشی کشدار با کشدار نمودن روفرشی های معمولی تفاوت های بسیاری دارد. روفرشی های کشدار با ابعاد بزرگ تری بافته می شوند؛ در حالی که روفرشی های کشدار شده مقداری پارچه به اطراف آن دوخته شده و کش آن متصل می‌ شود و جلوه ی چندانی نخواهد داشت.

جنس روفرشی را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

هنگام خرید روفرشی به جنس آن توجه کنید. معمولا روفرشی ها در جنس های مختلفی مانند: ابریشم، مخمل یا پلی استر بافته می شوند. در میان موارد یاد شده، پلی استر دارای وزنی سبک تر بوده و قابلیت شستشوی بسیار آسان تری دارد.

شست و شوی آسان روفرشی را در نظر بگیرید!

روفرشی نقش محافظت از فرش های گرانبهای شما را بر عهده داشته و به طور معمول در معرض کثیف و آلوده شدن قرار دارد. به علاوه اگر دارای کودکی باشید که فعالیت زیادی دارد به احتمال زیاد روفرشی خود را به طور مداوم باید بشویید.

بنابراین روفرشی را انتخاب نمایید که قابلیت شستشوی آسان داشته و بتوان آن را با اندکی آب و شوینده مناسب تمیز نمود. اکثر روفرشی هایی که دارای بافت سبکی در هنگام خرید هستند، هنگام شسته شدن بسیار سنگین خواهد شد. بنابراین سعی کنید روفرشی های سبک را انتخاب کنید.

به رنگ و طرح روفرشی توجه کنید!

امروزه انواع مختلفی از روفرشی ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و روانه بازار شده است. پیش از خرید روفرشی به طرح و رنگ آن دقت کنید و سعی نمایید که روفرشی را مطابق با وسایل خانه خود انتخاب کنید تا هارمونی رنگی مناسبی در فضای خانه شکل گیرد.

ممکن است هنگام خرید کاور تشک توجه چندانی به هارمونی آن با وسایل خانه نداشته باشد زیرا که کاور تشک معمولاً هنگام استفاده، توسط لحاف پوشانده می‌ شود، اما هنگام خرید روفرشی لازم است به رنگ و طرح آن توجه کنید.

نوع بافت روفرشی را مورد بررسی قرار دهید!

هنگامی که قصد خرید روفرشی را دارید نوع بافت آن را در نظر بگیرید. روفرشی را بخرید که از گره های ریز در تعداد بالا بافته شده است. به علاوه می ‌توانید روفرشی را انتخاب کنید کیفیت و دوام بالایی دارد. هنگام خرید، روفرشی را به طور کامل بررسی نمایید تا هیچ گونه زدگی یا پارگی نداشته باشد.

ابعاد روفرشی را در نظر بگیرید!

پیش از آن که اقدام به خرید روفرشی نمایید توجه کنید که روفرشی باید با کیفیت بوده متناسب با ابعاد فرش بافته شده باشد. روفرشی های استاندارد در اندازه های ۳ متری، ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری تولید شده و در بازار موجود است. یک روفرشی استاندارد باید بتواند تمامی فرش و یا بخشی که شما می خواهید را پوشش دهد. بنابراین متناسب با ابعاد فرش خود یک روفرشی مناسب انتخاب کنید.

به قیمت روفرشی توجه کنید!

قیمت نقش موثری در خرید وسایل مختلف منزل دارد. برای مثال قیمت پرده می تواند تعیین کند که شما کدام نوع پرده را انتخاب کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که با خرید از «یزد نساج» می توانید روفرشی اصیل و باکیفیت ایرانی را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید.

به علاوه همیشه روفرشی های گران قیمت تضمینی بر با کیفیت بودن آن ها نیست. اگر می خواهید یک روفرشی ماندگار را با قیمتی مناسب خریداری کنید، روفرشی های یزد نساج انتخاب مناسبی هستند.

سایر نکات طلایی که هنگام خرید روفرشی باید به آن ها توجه کنید:

  • امروزه روفرشی ها در انواع یک طرفه و دو طرف تولید می شود که روفرش های دوطرفه مناسب تر هستند؛ زیرا می توانید از هر دو طرف آن ها برای تغییر دکوراسیون منزل خود استفاده کرده و در صورتی که یک طرف آن لک شود از طرف دیگر استفاده کنید.

  • سعی کنید روفرشی هایی که می خرید مجهز به کش نگهدارنده باشند؛ زیرا که روفرشی های مجهز به کش نگهدارنده از روی فرش لیز نخورده و بر اثر جاروبرقی کشیدن و راه رفتن روی آن تکان نمی خورد.

  • روفرشی های دور دوزی شده انتخابی مناسب هستند؛ زیرا که به مرور زمان سلامت آن ها حفظ شده و ریش ریش نمی شوند.

  • روفرشی های ضد لک برای منازلی که دارای کودک می باشد و یا آن دسته از منازلی که بسیار پر رفت و آمد هستند مناسب است.