چگونه غول اعتیاد به سیگار را شکست دهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

نیکوتین یک ماده ی شیمیایی اعتیاد آور است که از سوختن گیاه تنباکو به دست می آید. ماده اصلی در تولید سیگار همین تنباکو است و به همین دلیل افراد بعد از مصرف چند نخ سیگار دچار اعتیاد و وابستگی به سیگار و نیکوتین می شوند. مصرف سیگار باعث می شود که نیکوتین اثرات خوشایندی در مغز شما ایجاد کند و به همین دلیل بدن شما به نیکوتین اعتیاد پیدا میکند و به این ماده نیاز خواهد داشت، این فرآیند باعث وابستگی و اعتیاد شما به سیگار می شود. مصرف همه ی دخانیات برای بدن ضرر دارد و باعث ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ریه میشود که در کشور ما سالانه 500 هزار نفر در اثر این بیماری ها جان خود را از دست میدهند، پس باید تصمیم خود را بگیرید که در اولین فرصت سیگار را ترک کنید. البته که ترک سیگار ممکن است باعث تغییر حالات روحی شود و حس ناخوشایندی را ایجاد کند ولی امروزه به لطف درمان ها و روش های نتیجه بخش˓ طی کردن این مسیر راحت تر می باشد. برخی از این روش ها عبارتند از مصرف نا منظم سیگار و استفاده از ویپ است که برای اغلب افراد ترک سیگار با ویپ˓ روشی راحت تر است.

14

نشانه های اعتیاد به سیگار

برای یک سری از افراد اعتیاد و وابستگی با سرعت بیشری رخ میدهد˓ حتی با مصرف یک یا دو نخ سیگار هم ممکن است دچار اعتیاد شوند. افرادی که درگیر اعتیاد و وابستگی به نیکوتین هستند دارای نشانه هایی هستند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر بار که تصمیم گرفته اید سیگار را ترک کنید شکست خورده اید
  • هرموقع که برای ترک سیگار قدمی برداشته اید و مدتی سیگار را مصرف نکردید نشانه هایی در شما ظاهر میشود که شامل تغییر در خلق و خو˓ اضطراب˓ استرس و کلافگی می باشد.
  • با وجود اینکه دچار مشکلات تنفسی شده اید و سلامت قلب شما در خطر است و میدانید که مصرف بیشتر سیگار به ضرر شماست باز هم به مصرف خود ادامه میدهید و حاضرید اثرات منفی آن را قبول کنید ولی سختی های ترک سیگار را تجربه نکنید.

معمولا افراد برای غلبه به استرس و اضطراب به مصرف سیگار رو می آورند پس اگر تصمیم قطعی برای ترک سیگار را گرفتید یعنی روش مناسب تری برای غلبه بر استرس خود پیدا کرده اید.

دلایل اعتیاد به سیگار

اصلی ترین علتی که باعث می شود شما به سیگار وابسته شوید اثرات اعتیاد آور نیکوتین می باشد. با مصرف سیگار و تنفس دود آن˓ نیکوتین به مغز شما میرسد. نیکوتین در مغز باعث ترشح انتقال دهنده های عصبی که یکی از آن ها دوپامین است˓ میشود. دوپامین باعث ایجاد احساس لذت و بهبود خلق و خو میشود . همین دلایل باعث میشوند که شما هر چه بیشتر سیگار را مصرف کنید بیشتر به این احساس خوشایند نیاز پیدا کنید که در نهایت باعث اعتیاد و وابستگی میشود.

 

روش های ترک سیگار

ترک سیگار چیزی نیست که بلافاصله بعد از تصمیم گیری به راحتی انجام شود. بسیاری از افراد از ترک سیگار نتیجه ی مطلوبی دریافت نکردند و بعد از ترک باز هم به سراغ سیگار رفته اند. ترک سیگار یک فرآیندی است که نیاز به زمان دارد ولی در نهایت باعث بهبود کیفیت زندگی و خلق و خو می شود. اکنون به بررسی برخی از این روش ها میپردازیم.

ترک تدریجی سیگار

یکی از این روش ها ترک تدریجی سیگار می باشد که در این روش شما به تدریج مصرف خود را کم میکنید تا سختی کمتری را نیز حس کنید. در ابتدا یک روزی که از نظر جسمی و روحی آمادگی دارید را انتخاب میکنید و یک نخ کمتر مصرف کنید. سپس بعد از یک هفته تعداد مصرف خود را در روز دو نخ کمتر کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا به تدریج بتوانید سیگار را ترک کنید. در نهایت این خودتان هستید که باید در مورد این موضوع تصمیم قطعی خود را بگیرید.

استفاده از ویپ

روش های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد که در بیشتر موارد˓ افراد در آن روش ها شکست خوردند و موفق نشدند که سیگار را ترک کنند. ولی بعد از تولید ویپ˓ این امر برای افرادی که تصمیم خود را برای ترک سیگار گرفته اند˓ راحت تر و امکان پذیر شده است. مزیتی که ویپ نسبت به سیگاردارد˓ به صرفه بودن قیمت آن است. پس تنها کافیست با خرید ویپ در این مسیر قدم بردارید. در این روش شما در ابتدا ویپ و سیگار را همزمان مصرف میکنید و به تدریج سیگار را کمتر و به جای آن مصرف ویپ را بیشتر میکنید که بعد از مدتی سیگار را کنار گذاشته و حالا به مرور میزان نیکوتین ویپ خود را کمتر میکنید و در نتیجه شما به تدریج نیکوتین مصرفی خود را کم کرده و همچنین نیکوتین مورد نیاز بدن خود را به طور ناگهانی قطع نکرده اید.

15

کم کردن میزان مصرف نیکوتین در ویپ

کاربرد اصلی این دستگاه برای برخی افراد ترک سیگار است. افرادی که به سیگار و نیکوتین اعتیاد دارند میتوانند نیکوتین مورد نیاز بدن خود را از طریق دستگاه ویپ دریافت کنند و سپس به تدریج میزان نیکوتین ویپ خود را کم کنند و به صفر برسانند و در نتیجه میتوانند به راحتی سیگار را ترک کنند. بر روی بسته های جویس ویپ که همان مایع درون ویپ است˓ میزان نیکوتین موجود ثبت شده و میتوانید با توجه به مقداری که مد نظرتان است˓ جویس ویپ مناسب خود را تهیه کنید. برای خرید جویس ویپ از یک سایت معتبر میتوانید به سایت جویس لند مراجعه کنید. جویس لند با داشتن یک تیم فروش حرفه ای و پشتیبانی کامل شما را در خریدتان راهنمایی میکند.

برای ارتباط گرفتن با جویس لند میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

09909508757

09190625333