بسیاری از افراد تصور می کنند ویژگی اصلی رمان های جنایی و ترسناک موفق این است که پس از خواندن آنها، از ترس نتوانید بخوابید یا مجبور شوید از ترس به دوستان و نزدیکانتان پناه ببرید. اما واقعیت این است که این ویژگی شاید در سبک داستان نویسی برای نوجوانان رایج باشد اما نویسندگان مشهور که رمان جنایی یا رمان ترسناک برای بزرگسالان می نویسند، به فکر خلق هیولاهای وحشتناک که خون را در رگ ها منجمد می کند نیستند بلکه آنها بیشتر به فکر خلق صحنه های مبارزه بین قهرمانان داستان و شخصیت های منفی هستند تا به بهترین نحو نشان دهند که چگونه این قهرمانان برای شکست دادن آن هیولاها باید بر برخی از خصایص منفی یا نقاط ضعف خود غلبه کنند. این شرایط انسانی است که عاشقان ژانر وحشت را به خود جلب می کند و صحنه هایی که ترس را به آنها منتقل می کند، موقعیت هایی است که قهرمان رمان ترسناک نمی توانند بر ضعف خود غلبه کرده و تسلیم شخصیت منفی می شوند. در رمان جنایی، ممکن است قهرمان همیشه برنده نباشد، اما به هرحال در تلاش است تا پرده از معمایی بردارد که موجب ترس و وحشت خودش یا دیگران شده است. در ادامه بیشتر با ویژگی های رمان ترسناک آشنا می شوید و در نهایت لینک چند رمان جنایی و ترسناک موفق را به شما معرفی می کنیم تا به صورت رایگان دانلود کنید و از خواندن آنها لذت ببرید.

رمان های جنایی و ترسناک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

ویژگی رمان های ترسناک موفق

یک رمان ترسناک چه از نوع داستان کوتاه باشد یا رمان جنایی نیاز به صحنه های وحشت انگیز و شخصیت های مثبت و منفی اغراق آمیز دارد.اما آنچه که یک رمان جنایی ترسناک موفق را می سازد فقط همین موارد نیستند. مهمترین ویژگی های یک داستان موفق در ژانر وحشت عبارتند از

 

شخصیت های مرتبط با ژانر وحشت

یک رمان ترسناک عالی، داستانی شخصیت محور است. شما ابتدا باید نسبت به آن شخصیت احساس ترس کنید، اما به تدریج شروع به برقراری ارتباط با او می کنید و در نهایت، خود را به جای او قرار می دهید.

اگر دقت کنید متوجه می شوید که که شخصیت(های) اصلی رمان های جنایی در طول داستان به نوعی از جهان جدا شده و منزوی هستند که البته می تواند از جنبه های مختلفی توسط نویسنده مطرح شود مثلا:

از جنبه فیزیکی – مثلا شخصیت ترسناک در یک مکان دورافتاده زندگی می کند یا شخصیتی که بدست او گیر افتاده در داخل ساختمانی است که به وسایل ارتباطی دسترسی ندارد.

از جنبه ذهنی – شخصیت های ترسناک یا به اصطلاح هیولاها از زندگی واقعی دوری می کنند یا درحال مبارزه با نقص های درونی، کاستی ها یا شیاطین درونی خود هستند. اکثر آنها ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران را تجربه می کنند.

به این ترتیب، وقتی صحنه های مبارزه بین طعمه و شکارچی شروع می شود، دسترسی برای کمک وجود ندارد. مبارزه کاملا شخصی و درونی است و همین صحنه ها را بسیار هولناک می کند.

در رمان های ترسناک موفق، خواننده کاملا می تواند با شخصیت(های) داستان ارتباط برقرار کند و خودش را به جای شخصیتی که در حال آسیب دیدن است بگذارد تا ترس و وحشت او را تجربه کند.

5

 

 قابل پذیرش بودن شخصیت قهرمانان رمان جنایی و ترسناک

نکته دیگری که موجب می شود رمان ترسناک بسیار واقعی به نظر برسد و خواننده را در خود غرق کند، قابل پذیرش بودن شخصیت قهرمان داستان یعنی کسی است که می خواهد با شخصیت منفی یا هیولا مبارزه کند. قهرمان داستان جنایی ترسناک حتما باید یک خانواده داشته باشد و مثل مردم عادی زندگی کند.

صرف نظر از اینکه روابط او با اطرافیانش خوب باشد یا بد باید نوعی ارتباط عاطفی بین او و خانواده اش وجود داشته باشد و حتی در بسیاری از موارد، خانواده نقطه ضعفش باشد.

بزرگترین ترس قهرمان رمان ترسناک این است که اتفاق بدی برای عزیزانش بیفتد. بنابراین صحنه هایی که در آن خانواده قهرمان در خطر هستند بسیار وحشتناک تر توصیف می شود و واکنش قهرمان داستان نیز بسیار شدیدتر است.

 

ایجاد ترس و دلهره در خواننده با تصویرسازی صحنه های رمان جنایی

ترس بسیاری از انتخاب های ما را در زندگی واقعی هدایت می کند. ترس از دست دادن شغل، ترس از بدهی، ترس از امنیت برای فرزندانمان، ترس از نمرات بد، ترس از قلدرها، ترس از جنایت و ... این لیست ادامه دارد.

صرف نظر از اینکه ممکن است در چه مرحله ای از زندگی باشید، همیشه چیزی برای ترسیدن وجود دارد، و انتخاب هایی که روزانه انجام می دهیم نشان دهنده چگونگی کنار آمدن ما با آن احساس است. خواندن رمان ترسناک در واقع به ما نشان می دهد که قهرمان داستان چگونه با این ترس ها روبرو شده و چطور توانسته بهتر از سایرین با آن کنار بیاید.

صحنه های هیجان انگیز داستان، زمانی است که قهرمان در شرایطی واقعا دشوار قرار می گیرد اما انگیزه هایی دارد که نمی گذارد ترس‌هایش بر او غلبه کنند. گاهی اوقات نیز تسلیم این ترس ها می شود اما از آنها تجربه کسب می کند تا در نهایت بتواند بر شخصیت منفی داستان پیروز شود. این صحنه های رمان جنایی باید به نحوی داستان پردازی شوند که ترس و دلهره را به اوج برسانند.

معمولا در کتاب صوتی ترسناک این صحنه ها با جلوه های ویژه و افکت های صوتی بسیار تاثیرگذارتر روایت می شوند.

 

تاریک و هولناک نشان دادن فضای رمان ترسناک

فضای داستان هایی که در ژانر وحشت روایت می شوند معمولا در تاریکی فرو رفته و صحنه های ترسناک در فضایی سیاه و بسته بدون نور اتفاق می افتد. اکثر نویسندگان مشهور از ایده تاریکی فضا استفاده می کنند زیرا احساس اولیه همه ما که در آن سهیم هستیم، ترس از تاریکی و تنها بودن است.

هرچند وقتی از لحاظ علمی به آن نگاه می کنید خنده دار به نظر می رسد و تاریکی فقط نبود نور است که به خودی خود چیز ترسناکی نیست، اما صحنه پردازی در تاریکی به همین علت که چشم انسان نمی تواند وقایع اطراف را به درستی ببیند، ما را تا حد مرگ می ترساند.

وقتی نور نباشد نمی توانید بفهمید صدایی که می آید یا چیزی که پایتان به آن برخورد می کند دقیقا از چیست؟ آیا این فقط یک کپه لباس است یا اینکه واقعاً کسی آنجا نشسته و ما را تماشا می کند؟

آیا این اتاق تاریک، خالی است یا هیولایی در حال نظاره شما است؟ ترسی غیرقابل توصیف از اینکه کسی در تاریکی بدون اینکه دیده شود در کمین است شما را فرا می گیرد.

نویسندگان رمان ترسناک موفق دقیقا از همین ایده ها برای روایت صحنه های دلهره آور استفاده می کنند.

6

 

شوکه کردن خوانندگان علاقه مند به رمان ترسناک و جنایی

رمان ترسناک زمانی عالی و فوق العاده روایت می شود که مخاطب را شوکه کند، اگر پیچیدگی احساساتی که شخصیت‌ها در طول داستان تجربه می کنند به خوبی بیان شده باشد، داستان به هیچ وجه کلیشه ای نمی شود.

در رمان های جنایی معمولا از ترس، فرصتی بدست می آید که مخاطبان به مسائل اجتماعی و همچنین طبیعت انسانی و دیگر جنبه های دنیوی فکر کنند. در حقیقت واقعیتی که در پس دنیای خیالی و ترسناک جنایت ها قرار دارد، ترس اصلی را در خواننده ایجاد می کند.

 

معرفی و دانلود 3 رمان جنایی ترسناک

حالا که با ویژگی های داستان های جنایی ترسناک موفق آشنا شدید می توانید به راحتی رمان های موفق را پیدا کرده و شروع به خواندن کنید. اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید و هنوز سه کتاب جنایی ترسناک زیر را مطالعه نکردید، پیشنهاد می کنم همین امروز آنها را دنلود کرده و شروع به خواندن کنید.

دانلود کتاب رمان شب وحشتناک اثر آنتوان چخوف

آنتوان چِخوف‌ یکی از نویسندگان مشهور روسی است که بیشتر به علت نوشتن داستان های کوتاه و نمایش نامه نویسی مشهور است. یکی از داستان های کوتاه ترسناک این نویسنده، شب وحشتناک نام دارد که روایتی درباره تناسخ ارواح است. در این رمان جنایی، قهرمان داستان با دوستانش جلسات احضار روح برگزار می کنند. در یکی از جلسات، یک روح سرگردان قهرمان داستان را خطاب قرار داده و به او می گوید که همین امشب را برای توبه کردن از گناهانش فرصت دارد و قرار است به زودی بمیرد.

داستان به نحوی پیش می رود که شما را با ترس از مرگ و ترس از عقوبتی که به علت گناهان بی شماری که انجام دادید گریبان تان را می گیرد، روبرو می کند.

 

دانلود کتاب رمان در خیابانی که تو زندگی میکنی اثر ماری هیگینز کلارک

رمان جنایی در خیابانی که تو زندگی می کنی داستان یک وکیل مدافع به نام امیلی گراهام است که به تازگی طلاق گرفته و از شهر محل زندگیش کوچ می کند و برای کار در بخش جنایی به منهتن می آید.

او تلاش می کند ریشه های خانوادگی خود را کشف کند و برای این کار خانه ابا و اجدادیش را در نیوجرسی می خرد. در حین حفاری خانه، اسکلتی را پیدا می کند که متعلق با خانم لارنس است. شخصی که سال ها است ناپدید شده ...

 

دانلود رمان انجمن شاعران مرده اثر ان. اچ کلاین باوم و تام شولمن

رمان ترسناک انجمن شاعران مرده، داستان جان کیتینگ را روایت می کند که به تازگی در مدرسه شبانه روزی بولتون معلم شده و با روشی نوین به بچه ها تدریس می کند. بچه های کلاس متوجه می شوند آقای کیتینگ قبلا در همین مدرسه تحصیل می کرده و در آن زمان محفل شاعران مرده را اداره می کرده. شاگردانش تصمیم می گیرند این محفل را دوباره برگزار کنند اما اتفاقات ترسناک شروع به رخ دادن می کنند ....