ژنرال دمپسی از رئیس‌جمهوری آمریکا که مدعی شده اوباما و روسای جمهور سابق این کشور با خانواده‌های نظامیان کشته شده در جنگ تماس نگرفته‌اند به شدت انتقاد کرد.

انتقاد فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا از ادعای ترامپ درمورد روسای جمهور سابق آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  مثلث آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، دمپسی روز گذشته در پیامی توییتری نوشت: روسای جمهور 43 و 44 و همسران آنها عمیقا برای سربازان درحال انجام وظیفه، نظامیان کشته شده و خانواده‌های آنها اهمیت قائل بودند. این سیاست نبود بلکه اعتمادی مقدس بود.

ترامپ در یک کنفرانس خبری روز گذشته گفت که اوباما و روسای جمهور سابق آمریکا با خانواده‌های سربازان کشته شده آمریکایی تماس نگرفته‌اند. وی دراین باره گفت: اگر به رئیس‌جمهور اوباما و روسای جمهور قبل از وی نگاه کنید خواهید دید که بیشتر آنها تماس نمی‌گیرند. من می‌خواهم زمانی که توانایی آن را احساس کنم تماس بگیرم.

اظهارات ترامپ با واکنش تند کارکنان دفتر اوباما مواجه شد که ترامپ را یک دروغگوی بیمار و یک حیوان دیوانه خطاب کردند.

سارا هاکبی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این سخنان در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهور افراد قبل از خود را مورد انتقاد قرار نداد بلکه واقعیات را بیان کرد.

وی در ادامه گفت: زمانی که قهرمانان آمریکایی جان خود را فدا می‌کنند، روسای جمهور به آنها ادای احترام می‌کنند. در برخی موارد تماس می‌گیرند، نامه ارسال می‌کنند و در مواردی نیز فرصت دیدار با خانواده‌های قربانیان را دارند. افرادی که ادعا می‌کنند روسای جمهور با تمام خانواده‌های قربانیان تماس گرفته‌اند، اشتباه می‌کنند.