وزیر خارجه عربستان در نشست روز یک شنبه ائتلاف عربی در سطح وزرای خارجه مدعی شد که ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و از حوثی‌ها حمایت می‌کند.

عادل الجبیر: اگر حمایت‌های ایران نبود شبه نظامیان حوثی به فعالیت‌های خود ادامه نمی‌دادند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در نشست روز یکشنبه ائتلاف عربی ضد یمن در سطح وزرای خارجه و روسای ستادها در ریاض مدعی شد: شبه نظامیان حوثی مقادیر زیادی از کمک‌های انسانی را که به بندر حدیده رسیده بودند، ربودند و اگر حمایت‌های بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان یعنی ایران نبود این شبه نظامیان به فعالیت‌های خود ادامه نمی‌دادند.

وی مدعی شد: ایران به طور آشکار معاهدات بین‌المللی را نقض و با قاچاق سلاح به حوثی‌ها و علی عبدلله صالح از رسیدن به راه‌حل در یمن ممانعت می‌کند.

الجبیر افزود: شبه نظامیان انقلابی باعث فقر و گرسنگی در یمن شدند و هزاران کودک را وارد صفوف خود کردند.

در این نشست، عبدالملک مخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز ادعاهای بی اساسی علیه ایران مطرح کرد.

در این نشست که به ریاست عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در ریاض برگزار شد وزیران خارجه و رییسان ستادهای ارتش امارات، اردن، بحرین، پاکستان، جیبوتی، سودان، مغرب، سنگان، کویت، مالزی و دولت مستعفی یمن حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان به دلیل جنایت‌های وحشیانه و کشتن زنان و کودکان بی گناه یمن اخیرا در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

گزارشات حقوقی نشان می‌دهند که حملات نیروی هوایی ائتلاف متجاز عربی منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 35 هزار غیر نظامی شده و نزدیک به 3 میلیون یمنی آواره و یا مجبور به مهاجرت و زندگی در شرایط سخت و نابسامان شدند.