وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که واشنگتن برای همکاری با متحدانش برای تحریم ایران در موضوعاتی که در توافق هسته‌ای گنجانده نشده است، تلاش می‌کند.

تلاش واشنگتن برای همکاری با متحدان در اعمال تحریم علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا که هفته جاری در یک تور منطقه‌ای به عربستان، امارت متحده عربی، اراضی اشغالی فلسطین و قطر سفر کرد، در گفت‌وگو با رزونامه وال استریت ژورنال به تکرار ادعاهای واهی مقامات آمریکایی علیه کشورمان پرداخت.

منوچین که با هدف رایزنی برای فشار بر ایران و مقابله با تامین مالی تروریسم به منطقه سفر کرده بود، گفت که دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد با متحدان واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ایران به دلایلی خارج از توافق هسته‌ای همکاری کند.

اما وی در اظهاراتش خواستار اقدامی خاص علیه شرکت‌هایی که با نیروهای نظامی ایران همکاری می‌کنند و دولت آمریکا برای تحریم آنها را هدف قرار داده، نشده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و در آن از تدارک دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه برای اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران ایران به عنوان بخشی از قانون کاتسا(مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) خبر داد که پیش از این با امضای رئیس جمهور ترامپ به قانون تبدیل شد.

ایسنا،