سقوط سهام بزرگترین شرکت عربستان پس از بازداشت «ولید بن طلال»/عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سقوط سهام بزرگترین شرکت عربستان پس از بازداشت «ولید بن طلال»

پس از بازداشت «ولید بن طلال» شاهزاده سعودی، ارزش سهام شرکت «المملکه القابضه» بزرگترین شرکت عربستان به میزان حدود 10 درصد سقوط کرد.

به گزارش مثلث آنلاین  به نقل از پایگاه لبنانی العهد، منابع رسانه ای اعلام کردند که سهام بزرگترین شرکت سرمایه گذاری عربستان سعودی تحت عنوان «المملکه القابضه» به میزان حدود 10 درصد سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه ها اعلام کردند که درز گزارش هایی مبنی بر بازداشت ولید بن طلال، شاهزاده ثروتمند و سرمایه گذار سعودی موجب سقوط ارزش سهام بزرگترین شرکت سرمایه گذاری عربستان شده است.

بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری(Holding) عربستان سعودی به نام عربی «شرکة المملکة القابضة» و یا نام بین‌المللی «Kingdom Holding Company»، سهامدار بزرگ‌ترین شرکت‌های صهیونیستی آمریکا و اروپا، به ویژه در عرصه‌ی رسانه‌ها نیز است. ۹۵٪ از سهام این شرکت بزرگ متعلق به یکی از نوادگاه و شاهزادگان سعودی «الولید بن طلال بن عبدالعزیز السعود» است.

گفتنی است، تلویزیون «العربیه» شب گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی در پی حکم کمیته جدید التأسیس مبارزه با فساد این کشور، 10 نفر از شاهزادگان سعودی و دوازده نفر از وزرای سابق این کشور را بازداشت کرده است. ولید بن طلال نیز در میان بازداشت شدگان است.