رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا می‌گوید که سال گذشته و در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور می‌خواست جو بایدن را به جای هیلاری کلینتون وارد رقابت‌ها کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  به نقل از گاردین ، دونا برازیله، رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا می‌گوید که در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری سال گذشته این کشور به فکر این بود که جو باین، معاون اوباما را جایگزین هیلاری کلینتون، در رقابت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده کند.

دونا برازیله این ماجرا را در کتاب خاطرات خود با عنوان «هک: داستان درونی نفوذ و شکستی که دونالد ترامپ را به کاخ سفید فرستاد» بیان کرده است.

برازیله در این کتاب می‌نویسد، پس از اینکه هیلاری کلینتون هنگام ترک مراسم یادبود حادثه 11 سپتامبر، بیهوش شد و به زمین افتاد، به فکر آغاز فرآیند حذف وی (از نامزدی حزب دموکرات)‌ افتاد.

اما برازیله نوشته که در آن زمان کارزار تبلیغاتی وی دچار ضعف شده بود و بوی شکست می‌داد.

وی پس از بررسی بیش از 10 حالت برای جایگزین کردن کلینتون و معاون‌اش، به گزینه بایدن و کوری بوکر رسید، و به نظرش این دو بهترین شانس را برای شکست ترامپ داشتند.

اما نهایتا، برازیله می‌گوید «به هیلاری، و تمامی زنان این کشور که به وی مفتخر بوده و از آن بابت هیجان زده بودند، فکر کردم. و من نمی‌توانم چنین کاری با آن‌ها انجام دهم».