رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با مردود دانستن اصطلاح اسلام معتدل گفت: یک اسلام واحد داریم و اسلام معتدل و یا غیرمعتدل مفهومی ندارد.

اردوغان: تقسیم دین اسلام به معتدل و غیرمعتدل غیرقابل قبول است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از روزنامه خبر تورک، اردوغان در مراسم اهدای گواهینامه برنامه رهبری و کارآفرینی زنان جوان اظهار کرد: اسلام اجازه بندگی به غیر خدا را نمی دهد و دینی است که انسانها را از بند زنجیرها آزاد می کند.
وی در ادامه با سخنانی کنایه ای علیه مواضع جدید ولیعهد عربستان افزود: برخی ها امروز با شعار 'اسلام معتدل' حتی اجازه رانندگی به زنان را هم نمی دهند در صورتی که چنین حکمی به هیچ وجه در اسلام وجود ندارد.
اردوغان تاکید کرد: یک دین اسلام در میان مسلمانان وجود دارد و اصطلاحات 'اسلام معتدل' و 'اسلام غیرمعتدل' مفهومی نداشته و چنین درکی از اسلام غیرقابل قبول است.
وی اظهار داشت: متاسفانه اتحادی میان کشورهای مسلمان برای رسیدن به اهداف شکل نمی گیرد به طوری که امروزه شاهد فجایعی در آراکان هستیم اما برخی کشورهای مسلمان در برابر این جنایات سکوت کرده اند.
به گزارش ایرنا، چندی پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: سیاست محافظه کار کشورش در سه دهه گذشته غیرطبیعی بوده است و مقام‌های این کشور نمی‌دانستنه‌اند با پیامدهای انقلاب ایران چگونه برخورد کنند.
او همچنین تاکید کرد که کشورش به اسلام میانه و معتدل باز خواهد گشت و نظام پادشاهی مدرنیزه می‌شود.