تارنمای هیل به نقل از سخنگوی «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهوری روسیه گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و پوتین در دیدار روز شنبه خود درباره ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گفت و گو نکردند.

سخنگوی کرملین: در دیدار پوتین و ترامپ موضوع مداخله در انتخابات آمریکا مطرح نشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین این تارنمای آمریکایی می افزاید: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین به این سوال شبکه خبری سی ان ان درباره این که «آیا دو رئیس جمهوری درباره موضوع مداخله در انتخابات گفت و گو کرده اند؟ » پاسخ منفی داد.
ترامپ و پوتین در حاشیه نشست سالانه رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پسفیک (APEC) در ویتنام دیدار کردند.
ترامپ خطاب به خبرنگاران حاضر در هواپیمای حامل وی در پاسخ پرسشی درباره دیدارش با پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را تکذیب کرد.
ترامپ گفت: من باز هم از وی سوال کردم و او گفت مطلقا در انتخابات ما مداخله ای نداشته است.
ترامپ افزود، قصد نداشته با پوتین درباره این که آیا قصد مداخله داشته یا نه، بحث کند.
رئیس جمهوری آمریکا گفت: نمی توانستم با وی سر این مساله بحث کنم. من در عوض از او خواستم از سوریه خارج شود. وقتی پوتین با جدیت می گوید در انتخابات مداخله نداشته است، آن وقت شما دیگر به بحث ادامه نمی دهید بلکه بحث را به موضوعات دیگری درباره سوریه و اوکراین سوق می دهید.
به رغم اظهارات ترامپ، جامعه اطلاعاتی آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که روسیه به دنبال مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به نفع ترامپ بوده است.
به گزارش ایرنا، مقام های آمریکایی به ویژه سیاستمداران حزب دمکرات؛ روسیه را متهم به دخالت در این انتخابات به نفع ترامپ می کنند.
آژانس های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده اند که روسیه در تلاش برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از ابزارهای سایبری استفاده کرده؛ ادعایی که همواره کرملین آن را رد کرده است.
در این کارزار که از یک سال پیش جریان یافته است، تاکنون چند نفر ازجمله پل منفورت رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ و «جرج پاپادوپولوس» مشاور این ستاد متهم شده اند.
تاکنون چندین مقام اطلاعاتی و قضایی آمریکا به جلسات کمیته های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان این کشور برای تحقیق درباره این پرونده احضار شده اند.
این وضعیت به شدت بر روابط روسیه و آمریکا سایه انداخته است.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دسامبر سال 2016 به بهانه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، 35 دیپلمات روسی را از آمریکا اخراج و دو ساختمان دیپلماتیک روسیه در این کشور را تعطیل کرد. در آن زمان پوتین با رد هر گونه دخالت در انتخابات آمریکا بشدت به اقدام اوباما اعتراض کرد اما از پاسخ فوری خودداری و ابراز امیدواری کرد ترامپ این خط مشی را تغییر دهد.