سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه عربستان ناچار به نوسازی سیستم سیاسی خود است تا چربی‌های اندام شکل گرفته در طول تاریخ خود را کسر کند، گفت: افکار عمومی می‌داند عربستان سعودی با نیروهای نظامی اجاره‌ای به جایی نمی‌رسد.

عربستان سعودی با نیروهای نظامی اجاره‌ای به جایی نمی‌رسد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، صادق خرازی ظهر امروز در سلسله جلسات 13 آبان با موضوع « ایران و آمریکا» که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست که ما و آمریکا در دوران جنگ سرد به‌سر می‌بریم، اگر همه دکترین‌های ایالات متحده در 40 سال اخیر شامل مجموعه دکترین‌های امنیت ملی از کارتر تا ترامپ را بررسی کنیم شاهد تناقض و تضاد جدی آمریکا با امنیت ملی ملت ایران خواهیم بود.

وی افزود: تفاوت دکترین‌های آمریکا در سال‌های اخیر زبان آن‌هاست اما حقیقتی آشکار وجود دارد که ایالات متحده آمریکا با اندیشه مهار، در مرحله نخست به دنبال مهار انقلاب ایران و پس از آن کاهش بازدارندگی ایران و سپس تغییر در حاکمیت ایران است.

وی تصریح کرد: مرزهای جغرافیایی ایران تغییری نداشته اما مرزهای قدرت و نفوذ ما بسیار تغییر کرده و از قفقاز تا باب المندب و جلگه هند قدرت داریم، قدرتی که در تکنولوژی موشک به‌دست آورده‌ایم و صنعت نظامی ما سبب شده تا نفوذ بسیاری در منطقه داشته باشیم.

خرازی بیان کرد: سئوالی برای مخاطب پیش می‌آید که چرا با ایالات متحده آمریکا که از نظر نظامی و اقتصادی در جهان برتر است روابط را عادی نمی‌کنیم، در پاسخ به این سئوال، 3 سئوال مطرح می‌شود؛ آیا نخواسته‌ایم و نشده؟ آیا خواسته‌ایم و نشده؟ و آیا خواسته‌ایم و شده است؟

خرازی بیان کرد: آنها نخست وزیر قانونی کشوری را می‌خواهند و او را محصور می‌کنند، این مسئله براساس هیچ قانونی نیست به جز قانون جنگل. روزی نتیجه این اشتباه مشخص می‌شود که چرا چنین تصمیمی در عربستان گرفته شده است./تسنیم