وزیرامورخارجه آمریکا، افزودن کره شمالی به لیست حامیان تروریسم را فشار برای روی آوردن آن کشور به مذاکره دانست و گفت: ما هنوز برای دیپلماسی امیدواریم.

وزیر امورخارجه آمریکا: هنوز برای دیپلماسی با کره شمالی امیدواریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 رکس تیلرسون روز دوشنبه به نشست خبری سخنگوی کاخ سفید آمد تا درباره تصمیم امروز دونالد ترامپ در معرفی کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم توضیح دهد.
وی با بیان این که این تصمیم بر اساس درخواست کمپین صلح است که رئیس جمهوری آن را کمپین فشار حداکثری نامید، اظهار کرد: البته این تغییر نام ها تاثیری در موضوع ندارد. این اقدام با تاخیر انجام شد. می دانید که کره شمالی از سال 1988 در لیست حامیان تروریسم بوده است.
وزیر امورخارجه آمریکا ادامه داد: این مساله در سال 2001 به دلیل مذاکراتی که برای پایان دادن به تهدیدات هسته ای کره شمالی آغاز شده بود، متوقف شد و اکنون می دانیم که این مذاکرات با شکست مواجه شده و ما می توانیم آن را ببینیم.
تیلرسون در عین حال مدعی شد: ما هنوز هم برای دیپلماسی امیدواریم.این فشارها برای آن است که کره شمالی وارد مذاکره شود.
ویتنام، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و سودان و خیلی از کشورهای دیگر می گویند که در معرض تهدیدات کره شمالی قرار دارند.
وی با یادآوری این که کره شمالی در حال حاضر به شدت تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا قرار دارد، افزود: این تصمیم، راه های گریز دیگر را خواهد بست.
وزیر امورخارجه آمریکا، افزودن کره شمالی به لیست حامیان تروریسم را اقدامی نمادین دانست که به گفته او ماهیت رندانه این رژیم را نشان می دهد.
تیلرسون اظهار کرد همانطور که گفتم، ممکن است اثرهای عملی این اقدام محدود باشد اما امیدواریم گریزگاه هایی که با آن مواجه هستیم را ببندد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی به جای اثرات دیپلماتیک تا حد زیادی بر مردم آن تأثیر می گذارد، گفت: حقیقت این است که مردم کره شمالی در حال حاضر تحت شرایط بسیار دشوار زندگی می کنند. همچنین شواهدی در مورد کمبود سوخت در کره شمالی وجود دارد که به دلیل کاهش واردات سوخت این رژیم از چین است.
ترامپ روز دوشنبه تصمیم گرفت تا کره شمالی را به دلیل آنچه که او ادامه آزمایش های هسته ای و بالستیک نامید، به عنوان حامی تروریسم معرفی کند. او این تصمیم را در جلسه هیات دولت آمریکا اعلام کرد.