تلویزیون رسمی کره شمالی بخشی از متن فرمان شلیک موشک بالستیک از سوی رهبر کره شمالی را منتشر کرد.

متن فرمان شلیک موشک بالستیک رهبر کره شمالی منتشر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک روز قبل از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک اخیر به مهندسان این کشور دستور داده که "با شهامت" این موشک را پرتاب کنند.

تلویزیون دولتی کره شمالی روز چهارشنبه تصویری از فرمان امضاء شده کیم جونگ اون منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: پرتاب آزمایشی تایید می‌شود. در آغاز روز 29 نوامبر انجام شود. با شهامت برای حزب و کشور شلیک کنید.

کره شمالی اعلام کرده که کیم جونگ اون فرمان شلیک این موشک را روز سه شنبه صادر کرده است.

امروز خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی (یونهاپ) به نقل از رئیس ستاد ارتش این کشور اعلام کرد که کره‌شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی تصریح کرد که این موشک از منطقه «پیونگ‌سانگ» در جنوب استان «پیونگان» به‌سمت شرق پرتاب شده است.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی افزود، موشک بالستیک اخیر کره‌شمالی 4500 کیلومتر ارتفاع داشته و 960 کیلومتر را پیموده‌ است تا در نهایت در آب‌های غربی آن کشور فرود بیاید، در حالی که، نخست‌وزیر ژاپن ارتفاع این موشک را 4000 کیلومتر و برد آن را هزار کیلومتر اعلام کرده است.

طبق این گزارش، آزمایش قبلی کره‌شمالی، که کمتر از 3 ماه پیش انجام شد، بردی در حدود 3700 کیلومتر و ارتفاعی نزدیک به 770 کیلومتر داشت.