دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با اعلام اینکه استفاده از رسانه های اجتماعی تنها راه دستیابی به وی به حقیقت است، عملکرد رسانه های جریان اصلی را تمسخرآمیز خواند.

 وی در توئیتی نوشت: بیش از 90 درصد از اخبار رسانه های دروغ پرداز در مورد من، منفی و برخوردار از تکذیبیه های متعدد در مورد اخبار غیرواقعی است. از اینرو، برایم تنها راه دستیابی به حقیقت، استفاده از رسانه های اجتماعی است. بیشتر رسانه های جریان اصلی به جوک تبدیل شده است.
روابط بین دولت ترامپ و رسانه های آمریکایی در روزهای اخیر پس از نکوهش خبرنگاران از سوی کاخ سفید به دلیل تصحیح اخبار منتشر شده در شبکه هایی چون سی ان ان و ای بی سی نیوز، رو به وخامت گذاشته است.
سی ان ان گزارشی در مورد پسر ارشد ترامپ منتشر کرد و در آن مدعی شد که وی به ایمیل های هک شده دمکرات ها از طریق ویکی لیکس قبل از انتشار آن دسترسی داشته است. سی ان ان سپس این گزارش را اصلاح کرد و مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفت.
ای بی سی نیوز نیز پیشتر گزارش داده بود که مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ گفته است که رئیس جمهوری از وی خواسته در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا با روس ها تماس برقرار کند؛ اما این شبکه سپس خبرش را اینگونه تصحیح کرد که این مساله پس از انتخابات روی داده است.
در همین حال، سارا هوکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد که رسانه ها اخباری را روی خروجی های خود قرار می دهند که شما به کذب بودن آن واقف هستید.