وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد پنج سال روی یک برنامه تحقیقاتی محرمانه درباره اشیاء ناشناس پرنده (یوفو) فعالیت می‌کرد و سال 2012 زمانی که مقام‌های دفاعی آمریکا روی اولویت‌های دیگری متمرکز شدند، این تحقیقات متوقف شد.

تحقیقات محرمانه پنتاگون روی بشقاب‌پرنده‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز شنبه گزارش داد، این برنامه که وظیفه تحقیقات روی اشیاء ناشناس پرونده موسوم به یوفو را داشت، از 2007 تا 2012 با بودجه سالانه 22 میلیون دلار در دستور کار بود. اعتبار اولیه آن عمدتا به درخواست هری رید، رهبر سابق دموکرات‌ها در سنا برقرار شد که همواره در مورد پدیده‌های مربوط به فضا اشتیاق نشان داده است.

طبق این گزارش، پنتاگون به درخواست رسمی رویترز درباره سرنوشت این برنامه اظهارنظر کرد. لورا اوکوآ، سخنگوی پنتاگون در ایمیلی نوشت: برنامه شناسایی تهدید هوایی پیشرفته در 2012 به پایان رسید. مشخص شد که مسائل دیگر با اولویت بیشتری نیازمند دریافت اعتبار هستند و این به نفع وزارت دفاع آمریکا بود که تغییری به وجود بیاید.

به گفته این سخنگو، پنتاگون تمام تهدیدات و به صورت بالقوه تهدیداتی علیه مردم، اموال و عملیات‌هایش را بسیار جدی می‌گیرد و هرگاه اطلاعات معتبر در دست داشته باشد وارد عمل می‌شود.

منبع/ایسنا