دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در توییتی پس از تصویب احتمالی طرح اصلاحات مالیاتی جمهوریخواهان در کنگره، برای کشورش رونق اقتصادی پیش بینی کرد.

براساس این گزارش، ترامپ توییت کرد: بازارهای سهام و اقتصاد راه درازی برای پیمودن، پس از فهم و قدردانی کامل از لایحه کاهش مالیات، درپیش رو دارند. هزینه های فوری، تاثیری بزرگ خواهد داشت. بزرگ ترین کاهش های مالیاتی و اصلاحات تاکنون تصویب شد، بهره مند شوید و مشاغل زیبای بسیاری بیافرینید.
این توییت در حالی منتشر شد که مجلس های نمایندگان و سنای آمریکا برای رای گیری در مورد طرح اصلاحات مالیاتی آماده می شوند که انتظار می رود تصویب شود. این طرح، کاهش دائمی مالیات ها تا سطح مالیات بر شرکت ها را در بر می گیرد.
طبق نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی ان ان که روز سه شنبه منتشر شد، 55 درصد از پرسش شوندگان با این قانون که جمهوریخواهان قصد دارند تا قبل از تعطیلات کریسمس تصویب کنند، مخالف هستند. 33 درصد نیز گفتند که از طرح اصلاحات مالیاتی جمهوریخواهان حمایت می کنند.
تصویب طرح اصلاحات مالیاتی، اولین پیروزی بزرگ ترامپ در قوه مقننه را پس از تلاش های مکرر جمهوریخواهان برای تصویب قانون بیمه درمانی، رقم می زند.