'کاندولیزا رایس' وزیرخارجه سابق آمریکا درمصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بیش از آنچه فکر می کردم زیرک و باهوش است.

کاندولیزا رایس: رهبر کره شمالی بسیار زیرک است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سی ان ان بخش هایی گزینش شده از مصاحبه کاندولیزا رایس وزیرخارجه دوران ریاست جمهوری جرج بوش(پسر) در ویژه برنامه یکشنبه شب این شبکه را پخش کرد که در آن به موضوع توئیت های رئیس جمهوری درباره کره شمالی پرداخته بود.
رایس در پاسخ مجری برنامه که از وی درباره توئیت های ترامپ درخصوص تهدید هسته ای کره شمالی و اینکه ترامپ دکمه اتمی خود را در مقایسه با دکمه اتمی رهبر کره شمالی به مراتب کاراتر و قوی تر توصیف کرده بود، پرسید که گفت: من طرفدار توئیت و سیاستی که با توئیت هدایت شود نیستم، درکل طرفدار آن نیستم و تصور می کنم هر تکه ای ( از توئیت های ترامپ) ارزش تحلیل داشته باشد.
دیوید اکسلرود (David Axelrod) که خود از سیاستمداران یهودی در آمریکا به شمار می رود و مجری این برنامه بود، از وی پرسید که آیا جنگ هسته ای دشوار و پرداختن به آن بسیار جدی است ؟ که کاندولیزا رایس در پاسخ به این پرسش گفت: بله! پرداختن به جنگ هسته ای بسیار جدی است، اما فکر می کنم این اشتباه است که مردم تصور کنند به دلیل آنکه رئیس جمهوری آمریکا از مشاورت ضعیفی در توئیت ها برخوردار است، ما قرار است جنگ هسته ای با کره شمالی داشته باشیم.
سی ان ان در ادامه این برنامه اعلام کرد که رایس در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به ملاقات نمایندگان آمریکا و کره شمالی برای کاهش تنش های نظامی بین دو کشور، رهبر کره شمالی را فردی باهوش خواند.
بر پایه این گزارش، کاندولیزا رایس گفت: نزدیکی به کره جنوبی کار هوشمندانه ای بود و تصمیم برای رفتن به المپیک هم کار هوشمندانه ای است. فکر می کنم رهبر کره شمالی بیش از پدر خود در انزوا قرار دارد که شاید به این خاطر که بیشتر بی پروا و بی اعتنا است من گاهی اوقات می اندیشم که وی آیا واقعا به آنچه می گوید که 'من قادرم آمریکا را نابود کنم' باوری داشته باشد.
کاندولیزا رایس بین سال های 2005 تا 2009 میلادی (1383-1387)بعنوان شصت و ششمین وزیرخارجه آمریکا در دوران رئیس جمهوری جرج دبلیو. بوش (پسر) مشغول فعالیت بود.
منبع/ایرنا