دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: هیچ مذاکره یا تماس با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا زمانی که از تصمیم خود در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عقب نشینی نکند، انجام نخواهد شد.

عریقات مذاکره با آمریکا را منوط به عقب نشینی از تصمیم خود درباره قدس دانست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 صائب عریقات در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه افزود: تصمیم اخیر آمریکا در چارچوب گذار این کشور از مرحله مذاکرات به مرحله دیکته کردن مطالباتش، اتخاذ شده است.
سخنان عریقات در حالی است که تنش در روابط فلسطینیان با دولت آمریکا از آغاز تصمیم 6 دسامبر (15 آذر) دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا به این شهر بالا گرفته است. این تصمیم محکومیت گسترده ای را از سوی جهان اسلام و جهان عرب و نیز جامعه جهانی برانگیخته است.
ترامپ هفته گذشته در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس «داووس» گفت که فلسطینیان با تحریم سفر «مایک پنس» به منطقه احترام آمریکا را نگاه نداشتند.
وی فلسطینیان را به تعلیق صدها میلیون دلار کمک اعطایی این کشور تا زمان بازگشت شان به میز مذاکره تهدید کرد.
ترامپ با این سخن خود که تصمیم وی مذاکرات درباره موضوع قدس را از دستور کار کنار گذاشته است، خشم فلسطینیان را بر انگیخت.
واشنگتن 65 میلیون دلار کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطیی (آنروا) را بلوکه کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.
این در حالی است که اخیرا قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای 128 کشور به تصویب رسید. 9 کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و 35 کشور نیز از رای دادن خودداری کردند.