رسانه‌های آمریکایی از شلیک ناموفق یک موشک پیشرفته رهگیر نیروی دریایی آمریکا در هاوایی خبر دادند.

آزمایش سامانه ضدموشکی آمریکا باز هم شکست خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 آزمایش یک موشک رهگیر نیروی دریایی آمریکا به نام «اس ام-3 بلاک» از سامانه پایگاه سپر دفاع موشکی «ایجی» در هاوایی روز چهارشنبه با شکست مواجه شده است.

وبگاه «دیفنس نیوز» به نقل از «سی .ان .ان» نوشت که این موشک برای رهگیری موشک‌های بالستیک طراحی شده است و دومین آزمایش ناموفق شرکت «ریتان» در سال گذشته است.

در حالی‌که کره شمالی روزانه در مسیر پیشرفت برای دستیابی به توان موشک‌های قاره‌پیما قرار دارد، حادثه روز چهارشنبه شکستی برای تلاش‌های آمریکا جهت ایجاد یک سامانه دفاع موشکی موثر به شمار می‌آید.

«مارک رایت» سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده و تنها گفته است: «آژانس دفاع موشکی و ملوانان نیروی دریایی آمریکا در مجتمع سپر دفاع موشکی صبح چهارشنبه یک فروند موشک اس ام-3 بلاک را آزمایش کرده و آن‌ را از پایگاه پاسفیک در کوایی، واقع در هاوایی شلیک کردند.»

یک مقام آمریکایی به رسانه‌های این کشور اعلام کرده که با توجه به حساسیت‌های موجود درباره پرونده کره شمالی، واشنگتن قصد ندارد شکست این آزمایش را به صورت رسمی اعلام کند.

این وبگاه با اشاره به شلیک ناموفق این موشک از کشتی «یو اس‌ اس جان پال جونز» در ژوئن گذشته نوشت: این موشک در فوریه گذشته با موفقیت یک موشک بالستیک را رهگیری کرد. اس ام-3 بلاک ساخت کارخانه ریتان و طرح مشترک آمریکا و ژاپن برای مواجهه با تهدیدهای موشکی کره شمالی و دیگر کشورها است.

این در حالی است که «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا روز سه شنبه در گفت‌‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری «بی. بی. سی» در زمینه «تهدیدهای موشکی کره شمالی» علیه آمریکا با هشدار گفت: «کره شمالی قادر است ظرف چند ماه آینده با جنگ‌افزارهای اتمی به آمریکا حمله کند.»

وی در این زمینه گفت: «وظیفه ما این است که اطلاعاتی را به رئیس جمهور آمریکا ارائه دهیم که به وسیله آن‌ها و با اقدام‌های غیر دیپلماتیک خطر موشکی کره شمالی کاهش یابد.»