نخست وزیر انگلیس بعد از آنکه رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود خدمات درمانی عمومی انگلیس را سیستم شکست‌خورده نامید، تاکید کرد به این سیستم درمانی افتخار می‌کند.

تقابل نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور آمریکا بعد از انتقاد توییتری ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس ، ترزا می نخست وزیر انگلیس در واکنش به توییت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که خدمات درمان عمومی انگلیس را بدون کارایی و شکست خورده نامیده بود، گفت که به وجود این خدمات افتخار می‌کند.

به نوشته روزنامه آی نیوز، اظهارات دونالد ترامپ و انتقاد توییتری‌اش به خدمات درمان عمومی انگلیس، به تضاد تازه میان وی و نخست وزیر انگلیس منجر شد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در توییتر خود نوشته بود که مردم بریتانیا در اعتراض به شرایط نامناسب بهداشت و درمان عمومی در کشورشان به خیابان‌ها آمدند چراکه این سیستم شکست خورده‌ای است و دیگر کار نمی‌کند.

جرمی هانت وزیر بهداشت انگلیس درواکنش به این اظهارات نوشت، ممکن است سیستم درمان عمومی انگلیس با چالش‌هایی مواجه باشد اما وی افتخار می‌کند در کشوری است که این سیستم جهانی را اختراع کرد که همه بدون در نظر گرفتن حساب بانکی‌شان از خدمات درمانی برخوردار می‌شوند.

سخنگوی رسمی ترزا می گفت که نخست وزیر به داشتن سیستم درمانی آزاد افتخار می‌کند و بودجه آن به دیگر بودجه‌ها اولویت دارد.

هفته گذشته هزاران نفر از مردم انگلیس در اعتراض به خدمات نامناسب درمانی در این کشور راهپیمایی عظیمی را در لندن برگزار کرده و خواستار قطع بودجه دفاعی و افزایش بودجه درمانی شدند.

ترامپ پیش از این هم در توییتر خود با بازنشر توییت راست‌گرایان افراطی انگلیس که حاوی محتوای ضداسلامی بود، با واکنش ترزا می مواجه شده بود.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس