«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با انتقاد از تعلل اعضای کنگره در تغییر قوانین مربوط به مهاجرت، گفت که اگر اقدامی در این رابطه صورت نگیرد، از تعطیلی دولت استقبال می‌کند.

ترامپ: اگر قانون مهاجرت تغییر نکرد، همان بهتر که دولت تعطیل شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ در این رابطه گفت: اگر قانون را عوض نکردیم، اگر از گریزراه‌های قانونی که اجازه می‌دهد قاتلان وارد کشور شوند و به کشتار ادامه دهند، خلاص نشدیم، اگر قانون مهاجرت را تغییر ندادیم، همان بهتر که دولت تعطیل شود.
رئیس جمهوری آمریکا که در جمع هیاتی متشکل از مقام‌های مجری قانون سخن می‌گفت، ادامه داد: اگر به این موارد رسیدگی نشد، مایلم شاهد تعطیلی دولت باشم.
تعطیلی دولت فدرال آمریکا زمانی رخ می‌دهد که نمایندگان کنگره این کشور موفق به تصویب لایحه بودجه و یا یک طرح بودجه اضطراری برای تامین موقت هزینه های دولت نشوند.
دولت آمریکا ماه گذشته میلادی به سبب عدم توافق دو حزب اصلی این کشور برسر قوانین مربوط به مهاجرت، نزدیک به سه روز تعطیل شده بود.
نمایندگان در آن زمان سرانجام برای تصویب طرحی موقت برای تامین هزینه‌های دولت تا 8 فوریه (19 بهمن) به توافق رسیدند تا کار بر روی لایحه بودجه را ادامه دهند.
حال اما با نزدیک شدن به موعد مقرر، همچنان اختلاف‌ها روی مسائل کلیدی از جمله سرنوشت گروهی از مهاجران غیرقانونی که در آمریکا تحت عنوان «رویاپرداز» شناخته می‌شوند، باقی است.
بسیاری از این افراد که در کودکی وارد آمریکا شده بودند، تحت حمایت قانونی موسوم به «داکا» قرار دارند؛ قانونی که دولت ترامپ تصمیم به لغو آن گرفته است.
دمکرات‌ها که در هر دو مجلس آمریکا در اقلیت قرار دارند، مخالف اخراج این پناهجوها هستند؛ اما رئیس جمهوری آمریکا و هم‌حزبی‌هایش موضع سرسختی در قبال آن ها دارند.
دولت آمریکا اخیرا طرحی جامع در امور مهاجرتی ارائه و در ازای موافقت نمایندگان با مواردی از جمله توقف طرح «لاتاری» و ساخت دیوار مرزی با مکزیک، پیشنهاد فرآیندی چندساله برای اعطای حق شهروندی به رویاپردازان را مطرح کرده بود.
دمکرات‌ها اما چنین طرحی را نپذیرفتند و برخی آن را به عنوان «باج‌خواهی» تعبیر کردند.