مقام‌ها و تحلیلگران صهیونیستی ضمن اذعان به نگرانی از آخرین تحولات رخ داده در سوریه گفتند، تنها خبر خوب این بود که خلبانان جنگنده سرنگون شده توسط ارتش سوریه دستگیر نشدند.

جنگنده‌های اسرائیل در تیررس موشک‌های پدافند هوایی سوریه هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، یک مقام بلند پایه سابق رژیم اسرائیل از تهدیدها علیه جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل در حین پرواز در مرز با سوریه خبر داد.

به نوشته روزنامه «لس آنجلس تایمز» ، «عاموس یادلین» ژنرال سابق نیروی هوایی اسرائیل که پیشتر ریاست رکن اطلاعات ارتش این رژیم را بر عهده داشت، درباره سقوط جنگنده «اف-16» اسرائیل گفت: «سرنگونی این جنگنده این احتمال را تقویت می‌کند که سوریه از موشک برد بلند در این ماجرا استفاده کرده باشد.»

یادلین افزود که به‌کارگیری موشک‌های زمین به هوای برد بلند از سوی ارتش سوریه، اسرائیل را نگران کرده است.

بر این اساس، تحلیلگران اسرائیلی نیز عنوان کردند تنها خبر خوب این ماجرا این بود که خلبانان جنگنده سرنگون شده مجبور به خروج بر فراز قلمروی سوریه نشدند که در این صورت ممکن بود توسط داعش یا ارتش سوریه دستگیر می‌شدند.

به نوشته این روزنامه، «قصان محمد» تحلیلگر شبکه خبری «الاخبار» سوریه در این باره گفت: «اینک اسرائیلی‌ها متوجه شده‌اند قادر به تحمل عواقب یک رویارویی نیستند.»

«اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌‌وگو با روزنامه «ایلاف» چاپ عربستان به سوالات این روزنامه الکترونیک سعودی درباره حادثه سرنگونی جنگنده اف-16 با آتش پدافند هوایی سوریه در روز شنبه گذشته پاسخ داد و بار دیگر ایران را به‌شدت تهدید کرد.

این وزیر صهیونیست مدعی شد اگر تهدیدها از جانب ایران ادامه داشته باشد، به این کشور درس فراموش‌ناشدنی خواهند داد.

او مدعی شد که خطوط قرمز اسرائیل هنوز هست و قواعد بازی در آسمان سوریه تغییر نکرده و تل‌آویو استقرار ایران در سوریه را نخواهد پذیرفت.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس