«جان دِین» (John Dean) وکیل حقوقی پیشین آمریکا در دولت «ریچارد نیکسون» که به دلیل رسوایی «واترگیت» مجبور به استعفا شد، هشدار داد شهادت «ریچارد گیتس» مشاور ارشد سابق ستاد انتخابات «دونالد ترامپ» می تواند به ریاست جمهوری وی پایان دهد.

وکیل واترگیت: شهادت ریچارد گیتس می تواند به ریاست جمهوری ترامپ پایان دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از تارنمای هیل، جان دین مشاور حقوقی «ریچارد نیکسون» (سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا) در توئیتی نوشت: «رابرت مولر» (مسئول ویژه تحقیقات مداخله احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا) هر حربه ای از جمله گیتس را علیه «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ استفاده می کند. به شکل فزاینده ای به نظر می رسد که مانافورت حلقه تبانی روسیه است.
وی افزود: اگر گیتس بتواند شهادت دهد که مانافورت با مجوز ترامپ اقدام کرده است، این به منزله پایان ریاست جمهوری وی خواهد بود. این یک مساله اساسی است.
گیتس، هفته گذشته اتهامات مطرح شده در پرونده تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را شامل توطئه علیه کشور و دروغ به ماموران اداره پلیس فدرال آمریکا پذیرفت.
بر اساس اسناد دادگاه، گیتس با همکاری «کامل و صادقانه و مستقیم » با مولر و دیگر مقام های مجری قوانین موافقت کرده است.
گمان زنی ها درباره همکاری گیتس در تحقیقات مولر وی را به شاهد کلیدی در پرونده جنایی علیه مانافورت تبدیل کرده است. به نظر می رسد چنین تحولی فشارها بر مانافورت را برای همکاری در تحقیقات مولر افزایش دهد.
جان دین پیشتر گفته بود که بر این باور است که ترامپ حتی خطرناک تر از نیکسون است چرا که نیکسون درک بهتری از ریاست جمهوری داشت.
مولر جمعه گذشته مانافورت را متهم کرد که گروهی از سیاستمداران پیشین اروپایی را برای لابی غیرقانونی به نفع دولت روس گرای وقت اوکراین اجیر کرده است.
براساس کیفرخواست صادره علیه مانافورت، او بیش از 2 میلیون دلار از حساب های خود در خارج از آمریکا به این سیاستمداران پرداخت کرده است.
مانافورت همچنین متهم است که به ریچارد گیتس با ارائه اظهارات دروغ به مقام های آمریکایی از ثبت نام به عنوان عامل دولت خارجی در آمریکا خودداری کرده اند.
در حالی که مانافورت هرگونه اتهام علیه خود را رد می کند، همکار او، گیتس دو اتهام توطئه علیه آمریکا و دروغگویی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) را پذیرفت.
وزارت خزانه داری ترامپ اوایل بهمن ماه فهرستی از 114 سیاستمدار و 96 تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را منتشر کرد که متهم به دخالت در انتخابات آمریکا شده اند. ترامپ هر گونه اتهام تبانی اعضای تیم انتخاباتی اش را با روسیه تکذیب می کند.

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw