رئیس‌جمهوری آمریکا از بررسی پنج مکان برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد.

5 مکان احتمالی برای دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که پنج مکان برای دیدار با رهبر کره شمالی درحال بررسی است.

وی در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت که بحث‌ها در سطوح بسیار بالا بین واشنگتن و پیونگ یانگ درحال انجام است.

ترامپ همراه با شینزو آبه گفت: ما مذاکرات مستقیمی داشتیم. واقعا اعتقاد دارم که حسن نیت زیادی در این بین وجود دارد. همانطور که همیشه گفته‌ام باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. زیرا در نهایت نتایج هستند که اهمیت دارند.

مسئله کره شمالی محور نشست دو روزه آبه-ترامپ خواهد بود. هر دو طرف امیدوارند که از شدت اختلافات خود بر سر این مسئله و همچنین موضوع تجارت میان دو کشور بکاهند.

در مار لاگو برای لحظه ای خبرنگاران دچار سردرگمی شدند و این زمانی بود که به نظر رسید ترامپ به اهالی رسانه گفته که خودش شخصا با رهبر کره شمالی دیدار کرده است. البته سخنگوی کاخ سفید پس از این اتفاق گفت: رئیس جمهور گفت که دولت در بالاترین سطح مذاکرات را انجام داده و افزود که این مذاکرات با شخص وی نبوده است.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا یکی از این مکان های در نظر گرفته شده برای ملاقات با کیم در داخل آمریکاست یا خیر با علامت سر رد کرد. با اینحال مقامات آمریکایی چندین مکان را در ماه گذشته برای این ملاقات بررسی کرده‌اند. اولان باتور، پایتخت مغولستان؛ منطقه غیرنظامی بین دو کره؛ یک پایتخت کشور اروپایی بی طرف؛ مکانی در دریا مانند جزیره ججو و یا عرشه یک کشتی؛ پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی که البته این احتمال بعید به نظر می‌رسد اما هنوز از سوی مقامات آمریکایی رد نشده است.

نخست وزیر ژاپن از تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده برای پذیرش دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار و مذاکره رو در رو تقدیر کرد و گفت جا دارد شجاعت آقای ترامپ را تحسین کنم .

مقام های آمریکایی همچنین روز سه شنبه اعلام کردند که مایک پمپئو مدیر سیا و نامزد احراز پست وزیر خارجه آمریکا به تازگی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار محرمانه ای داشته است تا درباره نشست برنامه ریزی شده با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مذاکره کنند.

پمپئو عالی ترین مقام رسمی آمریکایی است که با رهبر کره شمالی دیدار داشته و این مساله نشانگر عزم ترامپ برای تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهور آمریکا است که تاکنون با یک رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: گفت‌وگوهای پمپئو موجب تقویت این دیدگاه ترامپ شده است که مذاکرات سازنده با کره شمالی بر سر برنامه های موشکی و هسته ای امکان پذیر است ولی هنوز فاصله زیادی با ضمانت های لازم برای خلع سلاح کره شمالی وجود دارد.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز تاکید کرد: این دیدار توسط رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی کره جنوبی ترتیب داده شده است و هدف اصلی از این نشست ارزیابی این مساله بوده است که آیا رهبر کره شمالی برای انجام مذاکرات جدی آماده است یا نه.