رئیس جمهوری آمریکا با تبریک روز نکبت به اشغالگران فلسطین، برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس ابراز اشتیاق کرد.

ترامپ روز نکبت را به صهیونیست ها تبریک گفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری هفتادمین سالروز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را که در نزد فلسطینیان «روز نکبت» نام دارد، به اشغالگران قدس تبریک گفت.
ترامپ در این پیام افزود که آمریکایی ها هیچ دوستی بهتر از رژیم صهیونیستی در هیچ جای دیگر ندارند. وی همچنین نوشت که مشتاقانه در انتظار انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در ماه آینده میلادی است.
رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال گذشته در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
ترامپ در این سخنران همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که اکنون در تل آویو است به قدس منتقل شود.همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتقال سفارت در نیمه ماه مه همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد.
درپی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تائید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.
پس از وتوی آمریکا سازمان ملل در اقدامی دیگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومی خود به رای گذاشت که با موافقت 128 کشور جهان تصویب شد.
فلسطینیان از دو هفته پیش راهپیمایی بزرگ بازگشت را آغاز و اعلام کرده اند که آن را تا روز نکبت ادامه خواهند داد.
در این راهپیمایی ها در غزه تاکنون دست کم 31 نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند که در میان شهدا، یک خبرنگار و یک کودک هم دیده می شود.
آمریکا تاکنون دو بار از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از راهپیمایی مردم غزه جلوگیری کرده است.