نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل قادر نیست به طور موفقیت‌آمیز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: قادر به نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه روزنامه اورشلیم پست در نیویورک، گفت که وی تصمیم گرفت در زمان فعالیتش به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند چرا که اسرائیل نمی‌توانست به طور کامل برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند بلکه تنها قادر بود برنامه هسته‌ای این کشور را دو سال به عقب بیندازد.

وی ادامه داد: خطر چنین حمله‌ای بسیار به مراتب بیشتر از دستاورد احتمالی آن بود و این واقعیت همچنان صدق می‌کند.

اولمرت همچنین گفت: آنچه ما با سوریه انجام دادیم را نمی‌توانیم با ایران انجام دهیم. ما سوریه را نابود کردیم و می‌دانیم که بازسازی آن برای آنها بسیار زمان‌بر است. ظرفیت هسته‌ای این کشور به طور کامل نابود شد تا زمانی که آنها تصمیم بگیرند تاسیسات جدید بسازند و این سال‌ها زمان می‌خواهد.

وی افزود: اما در ایران وضعیت کاملا متفاوت است. فاصله این کشور زیاد است و تاسیسات زیربنایی آن در مکان‌های مختلف به ویژه زیر زمین قرار دارند.

اولمرت تاکید کرد که توانایی رژیم صهیونیستی برای نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران بسیار کوچک‌تر است و نیازمند ظرفیت متفاوتی است.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اظهار داشت: زمانی که من نخست‌وزیر بودم اسرائیل اقدامات غیرمعمول زیادی را با هر استانداردی انجام داد که شما سال‌ها شاهد آن نخواهید بود تا اطمینان یابیم که ما مورد تهدید هسته‌ای ایران قرار نداریم.