سناتور ارشد جمهوری‌خواه که این روزها وضعیت جسمانی خوبی ندارد به نزدیکانش گفته است که ترجیح می‌دهد دونالد ترامپ در مراسم تشییع جنازه‌اش شرکت نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از نیوزویک ، همزمان با وخامت اوضاع جسمانی جان مک‌کین سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی که مبتلا به یک نوع حاد از سرطان مغز است، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال مرگ وی شدت گرفته است.

اما در این میان یک مسئله جالب به نظر می‌رسد، اینکه جان مک‌کین خواهان این شده است که دونالد ترامپ در مراسم تشییع‌جنازه وی حاضر نشود؛ در واقع مک‌کین ترجیح می‌دهد که مایک‌پنس - معاون ترامپ - به نمایندگی از کاخ سفید در مراسم تشییع‌جنازه‌اش حاضر شود.

جان مک‌کین از جمله مشهورترین سیاستمداران آمریکایی است که در داخل این کشور به خاطر مشارکت در نبرد ضد مردم ویتنام بسیار مورد احترام است و به همین خاطر انتظار می‌رود در صورت مگر وی مقامات ارشد سیاسی آمریکا در مراسم تشییع جنازه او حاضر شوند.

جان مک‌کین 81 ساله ماه گذشته تحت یک عمل جراحی برای درمان عفونت روده‌ای قرار گرفت، این در حالی است که وی به یک نوع حاد از سرطان مغز مبتلا است. مک‌کین پیشتر در یک نوار صوتی که برای گرامیداشت وی ضبط شده است گفته بود که «نمی‌دانم تا چه مدت دیگر در این [دنیا] هستم».

سال گذشته بود که پزشکان آمریکایی ابتلای مک‌کین به گلیوبلاستوما که یک نوع سرطان مغز است را تشخیص دادند.

مک‌کین در سال 2008 نامزد حزب جمهوری‌خواه و رقیب باراک اوباما در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا بود.

به نوشته نیوزویک، مک‌کین نکات مورد نظرش برای مراسم تشییع جنازه‌اش را با خانواده‌ای در میان گذاشته است. بر این اساس انتظار می‌رود که در صورت فوت مک‌کین، مراسم تشییع جنازه وی در «کلیسای جامع ملی» در واشنگتن برگزار شود؛ همچنین نزدیکان مک‌کین به کاخ سفید اطلاع داده‌اند که وی ترجیح می‌دهد که مایک پنس و نه دونالد ترامپ در این مراسم شرکت کند.

مک‌کین و ترامپ روابط تیره و تاری دارند که نقطه اوج آن در رقابت‌های درون‌حزبی سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا بود که ترامپ عنوان داشت که مک‌کین تنها به این دلیل قهرمان شناخته می‌شود که در جنگ ویتنام اسیر شده است.