وزیر امور خارجه کشورمان به اصطلاح راهبرد اعلام شده از سوی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را بازگشت به عادت های گذشته خواند و افزود: آمریکا محبوس در توهمات و سیاست های شکست خورده ای است که از سوی گروه هایی با منافع خاص دیکته می شود.

ظریف:آمریکا محبوس در سیاست های شکست خورده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، محمد واد ظریف وزیر امور خارجه کشور در پیامی توئیتری به سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره راهبرد جدید واشنگتن علیه ایران واکنش نشان داد.

ظریف نوشت: یپلماسی حقه بازی آمریکا صرفا بازگشت به عادت های پیشین است؛ آمریکا محبوس در توهمات و سیاست های شکست خورده ای است که از سوی گروه هایی با منافع خاص دیکته می شود، همان انتخاب های غلط را تکرار می کند و به تبع آن همان نتایج زیان بار را برداشت خواهد کرد.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران در این میان با شرکای خود برای راهکارهای برجام پس از خروج آمریکا همکاری می کند.
پمپئو وزیر خارجه آمریکا عصر دوشنبه در یک سخنرانی مملو از اتهام های بی اساس، راهبرد به اصطلاح جدید سیاست خارجی واشنگتن پس از خروج از برجام را در قبال ایران اعلام کرد.
پمپئو گفت که آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال تشدید فشار مالی و تحریم های بی سابقه علیه ایران، جلوگیری از نفوذ و هژمونی تهران در منطقه و ممانعت از برنامه هسته ای و موشکی آن است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه 18 اردیبهشت اعلام کرد که کشورش از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم های رفع شده را بازخواهد گرداند.