وزیر خارجه انگلیس می‌گوید با توجه به شروط دوازده‌گانه آمریکا، مذاکره برای رسیدن به توافقی جدید با ایران بسیار بسیار دشوار است.

وزیر خارجه انگلیس:‌ مذاکره بر سر شرط‌های دوازده‌گانه جدید آمریکا برای ایران بسیار دشوار است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  پولیتکیو ، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به شرط‌های دوازده‌گانه آمریکا برای توافق جدید با ایران، دستیابی به آن‌ها را «بسیار دشوار»‌ خواند.

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به طرح آمریکا برای توافق جدید با ایران [و شروط دوازدگانه آن] ضمن توصیف آن به یک توافق «عظیم» تصریح کرد چنین مذاکراتی «بسیار بسیار دشوار» خواهد بود.

جانسون که در برای شرکت در نشست گروه جی-20 در آرژانتین به سر می‌برد به خبرنگاران گفت: «چشم‌انداز معاهده جدید عظیم با ایران بسیار بسیار دشوار است. فکر می‌کنم که اگر شما برای جمع کردن تمامی این مسائل تلاش کنید - موشک‌های بالستیک، سوءرفتار ایران، فعالیت‌های مختل‌کننده ایران در منطقه و مسئله هسته‌ای - اگر تلاش کنید تمامی این مسائل را در مذاکراتی غول‌آسا بگنجانید، یک مذاکرات عظیم جدید با ایران، یک معاهده جدید - این چیزی است که به چشم می‌آید - به نظرم نمی‌رسد که دستیابی به آن خیلی آسان و طبق یک برنامه زمان‌بندی منطقی [میسر] باشد».

وزیر خارجه انگلیس عنوان کرد برجام - که ترامپ از آن خارج شده است - یک توافق خوب بوده است. به گفته وی «مزیت برجام این بود که اهداف خیلی واضحی داشت. این توافق جهان را از یک ایران دارای سلاح هسته‌ای حفظ کرد و در مقابل منافع اقتصادی قابل تشخیصی به ایرانی‌ها داد. این هسته مرکزی این توافق بود. آمریکایی‌ها از چنین چیزی خارج شدند».