در پی انتقال سفارت امریکا به قدس و واکنش های کشورهای مسلمان و مردم منطقه گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تصمیم گرفت، تمامی جلسات کابینه را در پناهگاه مدیریت بحران در شهر قدس اشغالی برگزار کند.

کابینه رژیم صهیونیستی در پناهگاه برگزار می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «العهد» لبنان به نقل از شبکه 10 رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر نوشت : از این پس تمامی جلسات کابینه رژیم صهیونیستی در مرکز مدیریت بحران که دارای یک پناهگاه مستحکم می باشد و در شهر قدس قرار دارد، برگزار خواهد شد.
بیم و هراس رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می گیرد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب گذشته گفت که دفاع نظامی علیه ارتش اشغالگر در صورت ادامه محاصره غزه حق ملت فلسطین است.
برخی از تحلیلگران بر این باورند، پاسخ کوبنده دمشق به تجاوز 20 اردیبهشت ماه رژیم اشغالگر قدس به خاک سوریه، عامل اصلی تصمیم اخیر نتانیاهو برای برگزاری جلسات کابینه در پناهگاه مرکز مدیریت بحران می باشد.
ارتش اشغالگر صهیونیست 10 می سال جاری ( 20 اردیبهشت 97) سوریه را هدف تجاوز نظامی قرار داد، همین امر سبب شد که پدافندهای هوایی ارتش دمشق به مقابله با موشک های متجاوزان بپردازند و مراکز مهم و حساس ارتش اشغالگر در جولان اشغالی موشک باران شود.
از سوی دیگر، سرزمین های اشغالی از دوشنبه گذشته 14 می (24 اردیبهشت 97) و کشتار معترضان مسالمت آمیز راهپیمایی بزرگ بازگشت ناآرام است.
نظامیان صهیونیست در آن روز، و همزمان با هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، 64 فلسطینی را به شهادت رساندند.
از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی 1948 تاکنون 116 فلسطینی به شهادت رسیده و 12 هزار 520 تن دیگر نیز زخمی شدند.
مردم فلسطین از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (10 فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.