پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

رئیس جمهور کره جنوبی بر این باور است که رهبر کره شمالی همچنان مایل به تلاش برای خلع سلاح شبه جزیره کره و برگزاری نشست با رئیس جمهور آمریکاست.

 
 
 

تاکید مجدد رهبر کره شمالی بر خلع سلاح و دیدار با ترامپ

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز یکشنبه در سخنانی گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر عزم و تمایلش برای خلع سلاح و برگزاری دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی که روز شنبه بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار کرده است، افزود: کیم جونگ اون بار دیگر به طور شفاف و آشکار بر تعهدش برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره تاکید داشته است، آن هم پس از اعلامیه تاریخی رهبران دو کره در نشست پانمون جون، رهبر کره شمالی همچنین آمادگی خود را برای پایان دادن به جنگ و تقابل دیرینه و طولانی از طریق برگزاری نشست موفقیت آمیز کره شمالی و آمریکا اعلام کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت: ما رهبران دو کشور به توافق رسیدیم که نشست 12 ژوئن (22 خردادماه) بین آمریکا و کره شمالی باید با موفقیت برگزار شود.

دیدار رهبران دو کره بار دیگر در روستای مرزی پانمون جون برگزار شده است. نخستین دیدار ر هبران دو کشور 27 آوریل برگزار شده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد ،دیدار 12 ژوئن با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی لغو شده است.

رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای برای رهبر کره شمالی نوشته است:با توجه به خشم و خصومت‌ شدید منعکس شده در اظهارات اخیر شما، من احساس می‌کنم که، در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.

کره شمالی اخیرا از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود در حضور خبرنگاران خارجی خبر داد.

مون جائه این گفت: در دیدار با رهبر کره شمالی ضمن توضیح نتایج دیدار اخیرم با دونالد ترامپ، این پیام را به وی منتقل کردم که ترامپ قاطعانه خواستار پایان یافتن خصومت دیرینه با کره شمالی و توسعه روابط اقتصادی با پیونگ یانگ است و رهبر کره شمالی باید درباره خلع سلاح کامل و اجرای آن تصمیم بگیرد.

وی افزود: در حالی که رهبران آمریکا و کره شمالی صادقانه خواستار برگزاری موفق نشست مشترک دو کشور هستند، من بار دیگر بر لزوم حل و فصل سوء تفاهمات از طریق ارتباط و گفتگوی مستقیم تاکید می کنم. منازعاتی که اخیرا بین آمریکا و کره شمالی بر سر برگزاری این نشست به وجود آمد، بیشتر به دلیل نااطمینانی پیونگ یانگ درباره ضمانت های امنیتی آمریکا است. رهبر کره شمالی بار دیگر بر تعهد خود برای خلع سلاح کامل تاکید کرده است. چیزی که رهبر کره شمالی نسبت به آن نامطمئن است این است که آیا می تواند به قول و وعده آمریکا برای پایان دادن به دشمنی و خصومت و ضمانت های امنیتی واشنگتن در قبال پیونگ یانگ اعتماد کند یا نه.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه اظهار داشت: همه تلاش هایی که انجام می دهم با هدف ارتقای روابط دو کره از یک سو است ولی از سوی دیگر این تلاش ها با هدف برگزاری موفقیت آمیز نشست آمریکا و کره شمالی است، چرا که این نشست برای بهبود روابط کره شمالی و کره جنوبی واقعا لازم و ضروری است.