نتانیاهو: موضع آمریکا در قبال ایران را تحسین می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتانیاهو: موضع آمریکا در قبال ایران را تحسین می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در گفت‌وگوی اخیرش با وزیر امور خارجه آمریکا از موضع محکم و مصمم واشنگتن در قبال ایران قدردانی کرده است.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه گفت که در روزهای اخیر با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشته و در آن موضع محکم و مصمم دولت واشنگتن علیه توافق هسته‌ای با ایران و نقش این کشور در منطقه را مورد تحسین قرار داده است.

نتانیاهو همچنین گفت: اگرچه تنش‌ها در مناطق شمالی تا حدودی کاهش داشته است مبارزه اسرائیل علیه ایران پایان نیافته است و ما همچنان در آن قرار داریم.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان، افزود: تهران عامل اصلی تضعیف ثبات در منطقه خاورمیانه است و اسرائیل برای مقابله با ایران در سه جبهه تلاش می‌کند. جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، مقابله با توسعه نظامی ایران در سوریه و مقابله با انتقال سلاح از سوریه به لبنان یا سازندگان این تسلیحات در لبنان.

نتانیاهو همچنین ادعا کرد: این تسلیحات برای استفاده علیه اسرائیل هستند و این حق ماست که در راستای دفاع از خود با تولید یا انتقال آنها مقابله کنیم.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صحبت می‌کنند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی گزارشات خود از روند اجرای برجام تائید کرده است که تهران به تمامی تعهدات خود ذیل این توافق عمل می‌کند. آژانس همچنین در گزارش خود از آخرین ارزیابی‌اش درباره مسائل باقیمانده درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان که پیش از اجرای برجام منتشر شد، تائید کرد که هیچ گونه ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی وجود ندارد اما صهیونیست‌ها درحالی که خود تنها دارنده زرادخانه هسته‌ی در خاورمیانه به شمار می‌آیند، با تکرار این ادعاهای نخ‌نما و واهی تلاش می‌کنند تا با متهم کردن ایران به هدف خود برای تحت فشار قرار دادن کشورمان دست یابند.

رژیم صهیونیستی علاوه‌ بر این مدعی حضور نظامی ایران در سوریه و تلاش کشورمان برای تسلط بر منطقه و بی‌ثبات کردن خاورمیانه است، درحالی که خود و متحدانش، یعنی آمریکا و غرب بعلاوه برخی کشورهای عرب منطقه عامل اصلی تمامی ناآرامی‌ها، بی‌ثباتی و مناقشات در خاورمیانه هستند.