عبدالناصر همتی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین در دیدار با مسئولین وزارت امور خارجه این کشور با تحویل رونوشت استوارنامه خود رسما آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سفیر جدید ایران در چین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی که دارای مدرک دکتری اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است، ریاست بیمه مرکزی ایران، معاونت سازمان صدا و سیما و مدیرعاملی بانک ملی ایران را در سوابق خود دارد.

وی با توجه به سابقه فعالیت‌های اقتصادی خود ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران بتواند گام مثبتی در توسعه روابط دوستانه دو کشور بردارد.

همتی ضمن اشاره به برهه ای ویژه که کشورمان در آن قرار دارد خاطر نشان کرد: روابط دو کشور از زمان باستان تا کنون همواره دوستانه بوده اما هم اکنون با توجه به نقش رو به افزایش چین در معادلات جهانی و جایگاه کشورمان به عنوان یک قدرت منطقه ای، توسعه روابط با چین برای دولت جمهوری اسلامی ایران دارای اولویت است. چین بعنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش سازنده ای در حصول توافق هسته داشته و موضع این کشور همواره حفظ برجام و مخالفت با تحریم‌های یک جانبه آمریکا بوده است. دو کشور دارای دیدگاه مشترک در بسیاری از موضوعات منطقه و بین المللی هستند.


وی ابراز امیدواری کرد: طی سالهای آینده علاوه بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین بتوانیم شاهد گسترش روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، فرهنگی، علمی-آموزشی، امنیتی و ... باشیم.

عبدالناصر همتی سفیر کشورمان در چین ضمن دعوت از بخش خصوصی کشورمان جهت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه چین به ویژه پیشرفتهای اخیر این کشور در حوزه فناوری و بازار مصرف وسیع آن، بر اهمیت جامعه ایرانیان مقیم چین در توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وی جامعه ایرانیان مقیم چین را از نخبگان علمی و اقتصادی دانسته که هر یک می توانند معرف فرهنگ غنی کشورمان به چین باشند.

همتی در پایان خاطر نشان کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین از تمام ظرفیت خود جهت رفاه هموطنان عزیز مقیم چین و حل مشکلات آنها استفاده خواهد کرد.