روزنامه لبنانی «الاخبار» نوشت: سخنان اخیر رئیس جمهوری ایران نشان می دهد که مقامات این کشور در مقابل فشارهای واشنگتن نه تنها کوتاه نیامدند بلکه سطح چالش را بالا برده و آماده «ام المعارک» (مادر جنگ ها) هستند.

الاخبار لبنان: ایران آماده «ام المعارک» است/رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه در شماره امروز (دوشنبه) عنوان کرد: سخنانی که معمولا از زبان مقام های نظامی ایران زده می شود، این روزها بر زبان روحانی جاری شده است، که نشانه میزان آمادگی ایران در برابر فشارهای آمریکاست.
این روزنامه لبنانی افزود که ایرانی ها مرحله پیش رو را فصلی جدید در رویارویی با آمریکا می بینند که چهار دهه از عمر آن می گذرد، ولی این به معنای نادیده گرفتن پیامدهایی نیست که شرایط سختی را تحمیل می کند، به ویژه پس از آن که آمریکایی ها طی روزهای گذشته صحبت از آمادگی برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت می کنند.
از نظر الاخبار، صحبت آمریکا از ذخایر استراتژیک نفت، گزینه ای است که به ندرت آمریکایی ها از آن بهره جستند و ذهن ها را به یاد عملیات «طوفان صحرا» در خلیج فارس می اندازد؛ هدف آن نیز مواجهه با اختلالات بوجود آمده در زمینه انرژی و مقابله با افزایش قیمت فرآورده های نفتی است که با نزدیک شدن به آبان ماه (نوامبر) و موعد تحریم نفت ایران انتظار آن می رود.
به نوشته این روزنامه لبنانی، سخنان آمریکایی ها درباره استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی، بازی است که همچنان در حد اظهار نظرها، موضع گیری ها و تهدیدهاست و هنوز مشخص نیست که واشنگتن آیا به راستی آماده اجرای آن است، به ویژه اینکه چند کشور سازمان «اوپک» را هدف قرار داده است یا در حد تهدیدی ضد ایران است.
روزنامه الاخبار اما خود پاسخ می دهد که جدیت حمله آمریکای ها بر این تاکید دارد که واشنگتن، راهبرد جدید خود را ضد ایران پنهان نمی کند؛ راهبردی که فشار بر ایران جهت خسته کردن داخل ایران و فرسودگی و نارضایتی مردم را در دستور کار دارد.
این روزنامه لبنانی به سخنرانی دیروز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در جمع مخالفان جمهوری اسلامی که به عنوان ایرانیان مقیم آمریکا در کالیفرنیا انجام شد، اشاره کرد و نوشت که هرچند حضور او در این جمع و سخنانش، موضع تهران درباره نیات ضد جمهوری اسلامی آمریکا را تاکید می کند، اما به نظر نمی رسد که دولت ترامپ، از رساندن این پیام مستقیم برای سرنگونی نظام ابایی داشته باشد.
الاخبار نوشت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حمله گسترده ای را علیه تهران راه اندازی کرده و هدفش برانگیختن اعتصاب هاست تا فشاری باشد روی ایران که برنامه هسته ای خود و حمایت از گروه های مقاومت را پایان دهد.
الاخبار گزارش خود را با بازتاب سخنان دیروز رئیس جمهوری ایران به اتمام رسانید که خطاب به همتای آمریکایی خود گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
از دیگر سخنان روز یکشنبه روحانی که الاخبار آن را برجسته کرده بود، می توان به «تنگه های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست» اشاره کرد.
الاخبار نوشت که رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.