پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح می‌دهیم.

 

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از فارس، دوشنبه شب رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سئوال یک خبرنگار که پرسید آیا حاضر است با «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران دیدار کند گفت که همیشه طرفدار چنین دیدارهایی بوده و حاضر است «بدون پیش‌شرط» این کار را انجام دهد. 

هر چند «پامپئو» روز سه‌شنبه (۹مرداد/ ۳۱ جولای)، علی‌رغم موضع‌گیری جدید ترامپ برای هر گونه دیدار یا تعامل با ایران شرط گذاشت.  

وی گفت: «ما قبلا هم گفتیم، رئیس جمهور میخواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانیها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند، و اینکه می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس جمهور همانطور که گفت آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند.»

«هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در  کنفرانس خبری سه شنبه شب گفت: «در صورتی که ایران رفتارش را تغییر دهد حاضر به گفت‌وگو با مقام‌های این کشور هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: "مایک" پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات با ایران را تایید می‌کند.