عمران خان گفته است: تلاش خواهد کرد نقشی مثبت و سازنده در بهبود روابط دو همسایه پاکستان (ایران و عربستان) بازی کند.

عمران خان؛ میانجی جدید روابط تهران – ریاض؟!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"عمران خان" رهبر حزب "تحریک انصاف" (جنبش عدالت) پاکستان از تلاش خود برای بهبود روابط سرد و متشنج تهران و ریاض خبر داده است.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  روزنامه " اکسپرس تریبیون" - چاپ اسلام آباد - در دیدار امروز (شنبه) " مهدی هنردوست" سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با عمران خان، رهبر حزب پیروز در انتخابات اخیر پاکستان، وعده تلاش برای بهبود روابط تهران و ریاض را داده است.

عمران خان گفته است: تلاش خواهد کرد نقشی مثبت و سازنده در بهبود روابط دو همسایه پاکستان (ایران و عربستان) بازی کند.

دیدار روز شنبه سفیر ایران با عمران خان/ عکس: توییتر

عمران خان؛ میانجی جدید روابط تهران – ریاض؟!

بر اساس بیانیه حزب تحریک انصاف پاکستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در دفتر عمران خان در اسلام آباد پیروزی اخیر حزب متبوع او را در انتخابات اخیر پاکستان تبریک گفت.

عمران خان دیدگاهی جدید در سیاست خارجی پاکستان دارد و پیشتر در اظهارنظرهایی به طور تلویحی از سیاست دولت سعودی در قبال پاکستان و منطقه انتقاد کرده است. دولت سعودی از متحدان منطقه ای پاکستان به شمار می آید و دولت اسلام آباد به کمک های اقتصادی ریاض وابسته است. با این حال عمران خان دیدگاهی انتقادی نسبت به سیاست های سعودی و آمریکا دارد و چند روز پیش نیز در اظهاراتی گفته دولت سعودی دوست پاکستان است اما او نمی‌داند چرا در بزنگاه‌های حساس ریاض به دامان آمریکا می‌غلتد و پشت پاکستان را خالی می‌کند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین در دیدار با عمران خان تمایل ایران را برای ادامه مذاکرات دوجانبه با پاکستان به منظور احداث خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان اعلام کرده است.

عمران خان نیز در این دیدار تاکید کرده که اسلام آباد در دوران صدارت او خواهان توسعه روابط و تجارت با همه همسایگان خود به ویژه با ایران خواهد بود.

او گفته است: مشتاق سفر به ایران و دیدار از اماکن تاریخی آن است.