مراسم یادبود «جان مک کین» سناتور فقید آمریکایی به عرصه انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد تا جایی که متحدان «دونالد ترامپ»، خشمگین از این مساله، فریاد اعتراض سر دادند.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  شبکه خبری آمریکایی «راو استوری»، هواداران ترامپ از برگزارکنندگان این مراسم به خاطر نحوه رفتار با دختر و داماد ترامپ که در این مراسم شرکت داشتند، انتقاد کردند.
«مگان مک کین» دختر مک کین در سخنانی در جریان مراسم پدرش، ترامپ را به باد انتقاد گرفت، اقدامی که خون هواداران رئیس جمهوری را به جوش آورد.
«سام نانبرگ» از نزدیکان سابق ترامپ به طور خاص از نحوه رفتار با دختر و داماد رئیس جمهوری در این مراسم به خشم آمد و این پرسش را مطرح کرد که چرا برای این زوج در جایگاه افراد بسیار مهم (VIP)، جایی در نظر گرفته نشد.
وی گفت: این رفتار که خانواده مک کین برای این زوج جایی بهتر و در بخشی قابل احترام تر در نظر نگرفتند، از نظر من، تحقیرآمیز بود.
شرکت دختر و داماد ترامپ در این مراسم که به گفته یکی از خودی های کاخ سفید، اشتباهی بزرگ بود، به دعوت سناتور «لیندسی گراهام» انجام شد. سناتور گراهام برای دعوت از این زوج برای شرکت در مراسم، درصدد جلب موافقت «سیندی مک کین» بیوه مک کین برآمد.
مک کین سناتور جمهوریخواه و ایران ستیز آمریکایی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در سن 81 سالگی درگذشت. وی که بیش از یک سال از بیماری سرطان رنج می برد، از اواخر سال گذشته میلادی دیگر نتوانست در سنای آمریکا حضور یابد.
مک کین همچنین از بازماندگان جنگ آمریکا علیه ویتنام بود که به مدت 6 سال در اسارت نیروهای ویتنامی به سر برد.