پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای برانگیختن حس مسئولیت نزد هوادارانش خطاب به آنها گفت اگر استیضاح شود مقصر آنها هستند زیرا در پای صندوق های رای حاضر نشده اند.

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از احتمال استیضاح و برکناری سخن می گوید. رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در گفتگو با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه در صورت عزل شدن از پست خود همه بازارها فروخواهند پاشید و همه فقیرتر از آنچه هستند، خواهد شد این سوال را مطرح کرد که چرا دمکرات ها باید احتمال وقوع چنین شرایطی در آینده را در نظر نگیرند؟

این بار اما دونالد ترامپ در حالی باردیگر به مسئله استیضاح اشاره می کند که با گذشت یک هفته پرتلاطم، صلاحیت و قابلیت های او برای کنترل بر دولت و بدست گرفتن هدایت دستگاه اجرایی کشور به شدت زیر سوال رفته است.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در جریان اجتماعی از هوادارانش در بیلینگز، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت مونتانا مدعی شد: «من تنها رئیس جمهوری تاریخ آمریکا هستم که برغم آنکه می گویند "چه کارهای مثبتی انجام داده!" اما با اینحال قصد دارند استیضاحم کنند.»

دونالد ترامپ در ادامه با زبان بی زبانی از هودارانش خواست با شرکت در انتخابات اجازه ندهند که دمکرات ها دست بالا را در کنگره از آن خود کنند و به تبع آن جریان استیضاح را به سرانجام برسانند.

رئیس دستگاه اجرایی آمریکا در این ارتباط به هواداران یاد آور شد: «شما فقط به یک نامزد رای نمی دهید بلکه حزبی را برمی گزینید که کنترل کنگره را در دست می گیرد و این مسئله بسیار مهم است، بسیار مهم.»

کتاب جدید باب وودوارد، خبرنگار سرشناس آمریکایی که افشاگری هایش در خصوص رسوایی «واترگیت» پیشتر به استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال 1974 انجامید، برای دونالد ترامپ نیز دردسرساز شده است.

در این کناب که «وحشت؛ ترامپ در کاخ سفید» نام دارد و قرار است یازدهم سپتامبر منتشر شود، رئیس جمهوری آمریکا فردی «دمدمی‌مزاج»، «عصبی»، «بی‌سواد» و دچار «پارانویا» (ترس و بدگمانی) معرفی شده که مدام از سوی اطرافیانش تحت کنترل است تا دست به خطایی فاحش نزند.

جدا از کتاب یاد شده که دردسر تازه ای برای رئیس جمهوری آمریکا ایجاد خواهد کرد انتشار مقاله ای انتقاد آمیز و بدون امضاء که از سوی یک «مقام ارشد دولتی» نوشته شدهف دونالد ترامپ را پس از دریافت ضربه های متعدد قبلی در گوشه رینگ قرار داده است.

ترامپ در واقع در هر سه مسیر گذشته، حال و آینده در وضعیتی سخت قرار گرفته است. او نگران نتیجه انتخابات و استیلای دمکرات ها بر کنگره است و در زمان حال نیز با چالش های یاد شده دست و پنجه نرم می کند. حتی اگر به گذشته ای نه چندان دور رجوع کند به اعترافات مایکل کوهن، وکیل سابق خود بر می خورد که تحت قسم فاش کرده که به درخواست موکلش برای جلوگیری از تاثیر منفی بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اقدام به پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های پورن و یک مدل مجله پلی بوی کرده است.

اگر به همه اینها مسئله دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز اضافه کنیم به راحتی می توان درک کرد که چرا رئیس جمهوری آمریکا طی کمتر از یکماه دوبار به صراحت واژه استیضاح را به زبان آورده و آنرا تکرار کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید
مطالب بیشتر درباره

دونالد ترامپ
ایالات متحده آمریکا
انتخابات
کنگره ایالات متحده آمریکا

محبوب میان خوانندگان
مطالب مرتبط