بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه پیو که در 25 کشور انجام شده، مردم جهان و حتی متحدان اروپایی آمریکا، دیدگاهی منفی‌تر از گذشته نسبت به آمریکا پیدا کرده‌اند.

نظر سنجی: دیدگاه منفی 25 گشور به آمریکا / پوتین و شی جین پینگ توانمند تر از ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  رویترز، بر اساس نتایج به دست آمده ازنظرسنجی موسسه پیو که در 25کشور انجام شده،مردم جهان حتی متحدان سنتی آمریکا، دیدگاهی منفی‌تر از گذشته نسبت به ایالات متحده پیدا کرده‌اند.

افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی همچنین ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ، روسای جمهور روسیه و چین، را رهبران توانمندتری نسبت به دونالد ترامپ ارزیابی کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، تنها 30 درصد از مردم آلمان (۵ درصد کمتر از سال گذشته میلادی) نگاهی مثبت به آمریکا داشته و آمریکا پس از روسیه در رتبه دوم کم‌طرفدارترین کشورها در آلمان قرار دارد. همچنین تنها 38 درصد از مردم فرانسه و 39 درصد از مردم کانادا نگاهی مثبت به آمریکا دارند. نگاه مثبت مردم مکزیک به آمریکا نیز با وجود همسایه بودن تنها 32 درصد ارزیابی شده است.

مردم 25 کشور جهان چقدر آمریکا را دوست دارند / نقش ترامپ چقدر است ؟

علاوه بر این، تنها 7 درصد پرسش‌شوندگان اسپانیایی، 9 درصد از فرانسوی‌ها و 10 درصد از پرسش شوندگان آلمانی به توانمندی دونالد ترامپ در مدیریت و رهبری اعتماد داشته‌اند و در مجموع اکثر پرسش شوندگان در 20 کشور گفته‌اند به توانمندی ترامپ بی‌اعتماد هستند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته و در مجموع تنها 50 درصد از پرسش‌شوندگان که بیشتر از کشورهای متحد آمریکا بوده‌اند دیدگاه مثبتی به این کشور داشته و 43 درصد از آنان چهره‌ای منفی از آمریکا در ذهن دارند. با این حال بیش از 80 درصد شهروندان رژیم صهیونیستی گفته‌اند نظر مثبتی به آمریکا دارند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در ژانویه 2017 آمریکا را از توافقات بین‌المللی متعددی از جمله توافق آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران خارج کرده و با متحدان آمریکا نیز بر سر مباحث مالی و تجاری دچار مشکل و اختلاف نظر شده است.

وی هفته گذشته نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل زمانی که گفت دولت او در کمتر از دو سال گذشته تقریبا بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است، باعث خنده حضار شد.

نظرسنجی موسسه پیو در کل نشان می‌دهد وجهه جهانی آمریکا که در سال 2017 همزمان با روی کار آمدن ترامپ، سقوط شدیدی را تجربه کرد، کماکان در دومین سال حضور او در قدرت نیز سیر قهقرایی را طی می‌کند.

این نظرسنجی در فاصله بین ماه مه تا آگوست انجام شده و 900 نفر از هر کشور در آن شرکت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان