وزیر خارجه آمریکا مدعی شده این کشور به‌طور جدی در برابر ادعاهای ‌بی‌اساس ایران در دادگاه لاهه از خود دفاع کرده و نشان خواهد داد که این پرونده باید مختومه است.

 پومپئو: شکایت ایران از آمریکا، سواستفاده از دادگاه جهانی است/ پرونده باید مختومه شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، مقام‌های دولت آمریکا شکایت ایران در دادگاه جهانی را سوءاستفاده و مبنای شکایت کشورمان را بی اساس خواندند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده شکایت ایران از واشنگتن در دادگاه جهانی سوءاستفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی است و این پرونده باید مختومه شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در رابطه با شکایت ایران از آمریکا به دلیل توقیف اموال بانک مرکزی طی بیانیه ای مدعی شده جلسه استماع درارتباط با پرونده‌ای که ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) تنظیم کرده در حالی آغاز شده که من پیش از این تاکید کرده‌ بودم شکایت ایران نزد دادگاه جهانی، سو استفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی و تبلیغاتی است.

وی مدعی شده ایران در سال ۲۰۱۶ در اعتراض به اقداماتی که آمریکا برای مقابله با آنچه آمریکا حمایت ایران از حملات تروریستی علیه آمریکا و دیگران وفعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در جهان خوانده شکایتی را تنظیم کرده است.

پومپئو مدعی شد: آمریکا این اقدام را به نفع قربانیان تروریسم که خواستار دریافت غرامت از ایران و نهادهای ایرانی بودند انجام داده است. ریشه این اقدامات پرونده ادعایی در مورد بمب‌گذاری در محل نیروهای مسلح نیروی دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ بود که منجر به کشته شدن ۲۴۱ صلح طلب آمریکایی شد.

وی همچنین افزود: ما مدیون این قهرمانان از دست رفته، خانواده‌هایشان و قربانیان فعالیت‌های تروریستی هستیم و به‌طور جدی در برابر ادعاهای ایران در دادگاه لاهه از خودمان دفاع می‌کنیم؛ جایی که نشان خواهیم داد این پرونده باید مختومه شود.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات پیشین خود پس از دادگاه قبلی شکایت ایران از آمریکا و اعلام خروج آمریکا از پیمان مودت ۱۹۵۵ گفت: فعالیت‌های مخرب ایران یکی از دلایل خروج آمریکا از پیمان مودت ۱۹۵۵ بود.