مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از روشن شدن مشعل ورزشگاه آزادی بعد از 40 سال در فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

ساخت یک "آزادی" دیگر در جنوب تهران/ شرایط حضور بانوان در فینال آسیا فراهم است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین مصطفی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند آماده سازی ورزشگاه آزادی برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیمای ژاپن اظهار کرد: روند بازسازی ورزشگاه آزادی سال‌هاست شروع شده و ادامه دارد و ما به طور مرتب در حال بازسازی و تعمیر و نگهداری ورزشگاه آزادی هستیم. البته اتفاق خوبی که رخ داد، بازسازی هم‌زمان ورزشگاه آزادی با فینال لیگ قهرمانان آسیا بود که AFC و فیفا طی بازرسی که از ورزشگاه آزادی داشتند اعلام کردند برای برگزاری فینال در تهران ایراداتی وجود دارد که باید به سرعت این ایرادات رفع شود. این ایرادات 62 مورد است که البته 23 مورد آن از سوی AFC و فیفا اعلام شده و مابقی ایراداتی است که ما خودمان در حال بازسازی آن هستیم.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم 62 ایراد وارده به ورزشگاه آزادی را تا 15 آبان که بازرسان AFC و فیفا برای بازدید آزادی به ایران می‌آیند رفع شود. به هر شکل تلاش ما بر این است که بتوانیم ورزشگاه را در زمان اعلام شده برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قبل از ایرادات وارده برنامه‌ای برای بازسازی ورزشگاه آزادی داشتید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: نگهداری و تعمیر ورزشگاه آزادی از سال‌های قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد و این بازسازی هیچ وقت تعطیل نمی‌شود. یکی از ایراداتی که از سوی فیفا یا AFC به ورزشگاه آزادی وارد شد محل استقرار خبرنگاران، بازیکنان و داوران بود که فیفا اعلام کرده بود این‌ها باید از هم تفکیک شوند. بنابراین تلاش کردیم جایگاه جدایی برای خبرنگاران در نظر بگیریم تا در کنار جایگاه بازیکنان و داوران نباشد. همچنین ایراد دیگری که فیفا اعلام کرده بود، دبیرخانه ورزشگاه آزادی و استقرار 70 نفر در دبیرخانه بود. هر چند پیش از این اتاقی برای دبیرخانه در ورزشگاه آزادی پیش بینی شده بود اما فضای آن برای 70 نفر کوچک بود و ما مجبور شدیم فضای بزرگ‌تر و بهتری را برای دبیرخانه ورزشگاه آزادی در نظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین از حضور 150 خبرنگار ژاپنی در روز فینال خبر داد و گفت: سعی کردیم فضای بزرگ‌تر و بهتری را برای جایگاه خبرنگاران در نظر بگیریم تا ایرادی در این زمینه از سوی AFC و فیفا وارد نشود.

کریمی اضافه کرد: کاری که قرار بود پیش از دو ماه انجام شود به خاطر تاکید فیفا و AFC ما به صورت فشرده در حال انجام آن هستیم تا بتوانیم مشکلی برای برگزاری فینال نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره بازی دو تیم سایپا و استقلال در روز پنج‌شنبه و این که قرار بود زمانی این بازی به تعویق بیفتد یا در ورزشگاه آزادی برگزار نشود، افزود: متاسفانه برگزاری رقابت‌های لیگ سبب می‌شود که مجبور شویم بازسازی ورزشگاه را به مدت 48 ساعت به تعویق بیندازیم. ما برای این که روند بازسازی را به تعویق نیندازیم و تیم استقلال نیز که میزبان این بازی‌هاست اعلام کرد نمی‌تواند این زمان را به زمان دیگری موکول کند. از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال درخواست کردم که این بازی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار شود. البته قرار بر این شد که در بعضی از قسمت‌ها که بازسازی کمتری در آن صورت می‌گیرد بلیت فروشی انجام شود تا امکان حضور طرفداران استقلال فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به تغییراتی در اتاق نشست خبری و میکسدزون ورزشگاه آزادی افزود: قرار است اتاق نشست خبری در روز بازی فینال تمیزتر و بهتر از قبل شود. به خاطر این که 150 خبرنگار ژاپنی در فینال حضور خواهد داشت سعی کردیم جایگاه بهتری را برای این منظور در نظر بگیریم تا با استانداردهایی که در دنیا در این زمینه وجود دارد هم‌خوانی داشته باشد.

کریمی همچنین درباره سیستم صوتی ورزشگاه آزادی اظهار کرد: سیستم صوتی ورزشگاه آزادی پیش از این مشکلاتی داشت و برای بازی صدای آن شفاف نبود. در حال حاضر مشکل برطرف شده و ما سعی کردیم سیستم صوتی ورزشگاه آزادی متناسب با استاندارد استادیوم‌های بزرگ ساخته شود. هر چند هزینه سنگینی برای ما در بر داشت.

وی همچنین با اشاره به روشن شدن مشعل ورزشگاه آزادی بعد از 40 سال در روز بازی فینال بین پرسپولیس و کاشیمای ژاپن افزود: این مشعل افتتاحیه فینال یا هنگام اهدای جوایز روشن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین در خصوص حضور بانوان در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: در حال حاضر جایگاه مناسبی را برای خانواده‌های ژاپنی در نظر گرفته‌ایم واین احتمال وجود دارد که اگر مسئولان ذی‌ربط اجازه حضور بانوان در فینال را بدهند فضایی را در نظر گرفتیم و زیرساخت‌ها نیز آماده است و منتظر مجوز مسئولان هستیم. اگر مشکلی نباشد جایگاه و زیرساخت لازم برای بانوان نیز در قسمت تونل شمالی ورزشگاه آزادی مهیا شده است.

وی درباره بلیت فروشی در روز فینال نیز گفت: بلیت‌های فینال تماما به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و هیچ بلیتی در روز بازی در ورزشگاه آزادی فروخته نخواهد شد. بنابراین از تمام هواداران تقاضاداریم که اقدام به تهیه بلیت کند و اگر در روز بازی کسی به ورزشگاه آزادی مراجعه کند و بلیت نداشته باشد امکان ورود به ورزشگاه را نخواهد داشت.

کریمی افزود: تمام تلاش ما بر این است که ورزشگاه آزادی را که سرمایه ملی است حفظ کنیم و همچنان کار بازسازی و نگهداری آن را انجام دهیم. البته به شکل تاسیس مجموعه دیگری که مشابه ورزشگاه آزادی است در دستور کار داریم و اقدامات اولیه نیز انجام شده است. البته به خاطر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد تاسیس این مجموعه تا حدودی با مشکلاتی مواجه شده است اما سعی داریم تاسیس این مجموعه را که در قسمت جنوب تهران و شهر آفتاب واقع است به زودی انجام دهیم.

وی در پایان افزود: قطعا مجموعه جدیدی که در دست ساخت است، استادیوم بزرگی است و جایگزین ورزشگاه آزادی خواهد شد.