سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز شنبه از آمادگی سفارتخانه کشورمان برای کمک به کارکنان ایران اینترنشنال خبر داد که قصد قطع همکاری با این شبکه تلویزیونی را دارند.

به کارکنان ایران اینترنشنال که قصدقطع همکاری دارندکمک می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا؛ حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر نوشت: با افشای وابستگی شبکه‌های فارسی‌زبان مستقر در انگلیس به‌ویژه ایران اینترنشنال، برخی از کارکنان آنها در تماس با سفارتخانه ایران در لندن، از تهدیدات حقوقی توسط این شبکه‌ها در صورت قطع همکاری‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.
وی افزود: سفارت برای کمک به این افراد، وکیل مجربی را برای ارائه مشاوره‌ی حقوقی در نظر گرفته است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن پس از پخش مصاحبه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با سخنگوی یک گروه افراطی جدایی‌طلب که از حمله تروریستی به شهر اهواز تمجید کرده بود، با نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت از تروریسم خواندن این اقدام، از این شبکه به نهاد ناظر بر رسانه‌های انگلیس شکایت کرد.
روزنامه گاردین نیز در همین پیوند، در رشته مقالاتی از وابستگی ایران اینترنشنال به کمک‌های مالی ولیعهد عربستان خبر داده است. بر پایه آخرین گزارش این روزنامه چاپ لندن که هفته گذشته منتشر شد، عربستان سعودی 250 میلیون دلار برای راه اندازی ایران اینترنشنال که هیچ‌گونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، هزینه کرده است.