پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صباح ترکیه جزیئات تازه‌ای از نحو سر به نیست کردن جسد جمال خاشقجی توسط اعضای تیم ترور سعودی در دوم اکتبر فاش کرد و نوشت: سه تن از اعضای این تیم یعنی ماهر المطرب، صلاح الطبیقی و ذعار غالب الحربی بر روند سر به نیست کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نظارت داشتند تا هیچ رد پایی از این جنایت بر جای نگذارند.

 

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا؛ منابع امنیتی که این روزنامه آنها موثق توصیف کرده، گفتند، ماهر المطرب رئیس تیم ترور بود و تنها این سه نفر در روز اجرای عملیات قتل بعد از ارتکاب جنایت در کنسولگری به منزل العتیبی، کنسول عربستان رفتند. این سه نفر جسد خاشقجی را در کنسولگری تکه تکه کرده و در منزل کنسول عربستان جسد خاشقجی را سر به نیست کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه می‌آورد: المطرب منزل کنسول را در ساعت ۱۶:۵۳ به مقصد هتل ترک می‌کند و از آنجا به فرودگاه می‌رود و در ساعت ۱۸:۲۰ استانبول را ترک می‌کند. در حالی که الطبیقی و الحربی تا ساعت ۱۹:۳۰ در منزل کنسول می‌مانند و بعد از آنجا ابتدا به هتل رفته و بعد به فرودگاه می‌روند و هواپیمای اختصاصی آنها ساعت ۲۲:۴۶ از زمین بلند می‌شود.

به نوشته این روزنامه،‌ جسد خاشقجی قطعه قطعه شده و در کنسولگری در پنج چمدان قرار داده شده و با خودروی دیپلماتیک متعلق به کنسولگری عربستان به منزل کنسول برده می‌شود؛ جایی که دوربین‌های مداربسته مقابل منزل کنسول در ساعت ۱۵:۰۹ دقیقه این خودرو را نشان می‌دهند.

براساس این گزارش، المطرب با درجه سرتیپ نزدیک‌ترین فرد به محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان است به طوریکه دو سال در سفارت عربستان در لندن فعالیت داشت و در یکی از اسناد رسمی انگلیس المطرب منشی اول سفارت عربستان در لندن در سال ۲۰۰۷ بوده است.

این روزنامه در ادامه می‌آورد: اما صلاح الطبیقی، که خودش را در توئیتر پروفسور پزشکی قانون معرفی می‌کند، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره‌ای در سال ۲۰۱۴ او را سرهنگ دوم در وزارت کشور عربستان معرفی کرده بود. نکته مورد نظر درباره الحربی نیز این است که او سال گذشته میلادی در اکتبر به درجه سرتیپی در گارد سلطنتی ارتقا یافت و این ترفیع به دلیل عملکرد ویژه و برجسته او در دفاع از کاخ ولیعهد سعودی بود، زمانی که حمله‌ای مسلحانه به آنجا شد و طی آن دو تن از نیروهای گارد سلطنتی کشته و یک تن دیگر زخمی شد در حالی که فرد مهاجم نیز به قتل رسید.

گزارش‌های قبلی اشاره داشتند به اینکه الطبیقی به عنوان رئیس بخش جنایی اداره امنیت کل عربستان فعالیت دارد و ظاهرا متخصص نظامی در کالبدشکافی و پزشکی قانونی است.

روز شنبه نیز روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: سعود القحطانی مشاور اطلاع‌رسانی دفتر سلطنتی و نزدیک به محمد بن سلمان رئیس تیم ترور بوده است.

به نوشته این روزنامه، کارمند کنسولگری عربستان که یک وقت مراجعه به خاشقجی در دوم اکتبر می‌دهد دائما با القحطانی در تماس بوده است. براساس گزارش این روزنامه احمد عسیری،‌ معاون سازمان اطلاعات کل عربستان (نزدیک به محمد بن سلمان) نیز که تیم ترور را تشکیل می‌دهد دستور آن را از القحطانی گرفته بود.