رئیس بخش تحقیقات روزنامه 'صباح' چاپ ترکیه جزئیات بیشتری را از لحظات اخر قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی فاش کرد از جمله سخنان وی قبل از مردن که می گفت دارم خفه می شوم.

آخرین کلمات خاشقچی قبل از مرگ بعد از کشیدن کیسه روی سرش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین 'نظیف کرمان' رئیس بخش تحقیقات روزنامه 'صباح' ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری 'الجزیرة' قطر گفت: مقامات ترکیه فایل های صوتی ای در اختیار دارند که آخرین لحظات مرگ خاشقچی را به تصویر می کشد. بر اساس این صداهای ضبط شده، تیم سعودی وی را با کشیدن کیسه ای بر سرش خفه کرده اند.
نظیف کرمان افزود: مرگ خاشقچی بر اثر خفگی هفت دقیقه به طول انجامید و آخرین کلماتی که به زبان آورد، این بود: 'خفه شدم. این کیسه را از سرم بردارید. من فوبیای خفگی دارم'.
وی در ادامه گفت: تیم سعودی کیسه هایی روی زمین اتاق پهن کرده بودند تا حین عملیات مثله کردن جسد، خون به کف اتاق نفوذ نکند. قطعه قطعه کردن جسد وی به دست 'صلاح الطبیقی' پزشک ویژه تشریح 15 دقیقه به طول انجامید و سپس تکه های جسد را در 5 چمدان بزرگ قرار دادند و به ماشین کنسولگری عربستان منتقل کردند.
رئیس بخش تحقیقات این روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به این که تیم سعودی برخی از آلات قتل را به ترکیه آورده ند، تاکید کرد صباح به زودی تصاویری از آلات قتاله و جزئیات صداهای ضبط شده از لحظات مرگ خاشقچی را منتشر خواهد کرد.
پایگاه اطلاع رسانی 'خبر.7 ' ترکیه نیز چند روز پیش به نقل از یک مقام مطلع دادستانی استانبول اعلام کرده بود جسد جمال خاشقچی پس از قتل با اسید از بین رفته است.
شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از یک مقام دادستانی استانبول با تایید امحای جسد خاشقچی با استفاده از اسیدهای قوی اعلام کرد که نتایج بررسی های کارشناسی نشان می دهد که این اقدام در یکی از اتاق های اقامتگاه سرکنسول انجام شده است.
خاشقچی 59 ساله که گفته می شود قصد داشت اسنادی در خصوص استفاده عربستان از سلاح شیمیایی در جنگ یمن را فاش کند، بعد از انتخاب بن سلمان عنوان ولیعهد این کشور را ترک کرد.
وی در دوم اکتبر(10مهر) پس از مراجعه به کنسولگری کشور خود در ترکیه ناپدید شد. بررسی های پلیس ترکیه خبر از قتل و تکه تکه شدن جسد وی می داد.
عربستان در پی جنایت خاشقچی هدف انتقادات وسیع و تند محافل بین المللی قرار گرفت و این کشور در نخستین روز از ناپدید شدن این روزنامه نگار، به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی شد.
حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار در پی فشارهای بین المللی به قتل خاشقچی اعتراف کردند.