ناآرامی های فرانسه که بدترین شورش های دهه های اخیر محسوب می شود صنعت گردشگری این کشور را از رونق انداخته و باعث افت ارزش سهام در بورس فرانسه شده است .

بسته شدن جاده ها و لغو رزرو تورها و هتل ها / شورش های پاریس بورس و گردشگری را از رونق انداخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از رویترز، اقتصاد و گردشگری فرانسه از بدترین شورش های دهه های اخیر در پاریس آسیب جدی دیده است. سقوط ارزش سهام شرکت های فرانسوی این موضوع را تایید می کند.

سهام سوپرمارکت کرفور و همچنین شرکت وینسی، متصدی بزرگراه ها بدترین عملکرد را داشتند و به ترتیب 2.1 و 2.6 درصد پایین آمدند. سهام هتل های زنجیره ای آکور و خط هوایی ایرفرنس 1.6 و 2.7 درصد سقوط کرد .
اعتراض های سراسری علیه مالیات بر سوخت و هزینه های زندگی که به آن جنبش «جلیقه زرد» می گویند، در روز شنبه بالا گرفت. شورشیان با عصبانیت در مرکز پاریس می‌دویدند، ماشین ها را آتش می‌زدند و مغازه ها را غارت می کردند .
سرمایه گذاران و تاجران سقوط سهام را به ناآرامی سرمایه‌گذاران به خاطر تاثیرات احتمالی شورش ها بر اقتصاد و عدم تمایل گردشگران برای بازدید از پایتخت ربط میدهند .
جرم اسچاپ، یک مدیر سرمایه در شرکت پرایم پارتنرز گفت:« آکور در حال سقوط است و منصفانه است که بگوییم سرمایه گذاران نگران لغو رزرو هتل هایشان هستند» .
یک تاجر گفت:« دیدن این تصاویر از یک پایتخت بزرگ خوب نیست» .
وینسی، متصدی بزرگراه‌ها اعلام کرد ادامه اعتراض‌های «جلیقه زرد» تاثیری عمده خواهد داشت ولی هیچ آمار و ارقامی را مشخص نکرد .
تاجران گفتند مجموعه درآمدی که وینسی از امتیاز راه ها به دست می آورد با این اعتراض‌ها ضربه می‌خورد. طی این اعتراض‌ها جاده های مشمول عوارض در سراسر فرانسه بسته شده‌اند .
شرکت بزرگ نفتی توتال در روز دوشنبه اعلام کرد چندین ایستگاه پمپ بنزین آن خالی هستند چون این اعتراضات دو هفته ای علیه افزایش مالیات بر سوخت، بر ذخایر و توزیع سوخت تاثیر گذاشته است .